Dlaczego potrzebne jest nam pozycjonowanie stron?

dlaczego pozycjonowanie stron?

Dlaczego potrzebne jest nam pozycjonowanie stron? Jaki jest w tym cel?

Wielu ludzi chce zaistnieć w internecie, ale niektórzy z nich nie mają pojęcia od czego właściwie zacząć. Pierwszą rzeczą, którą powinien nauczyć się zwykły użytkownik czy nawet firma to pozycjonowanie. Powszechnie wiadomo, że ludzi korzystających z internetu licznie przybywa. Wiąże się to z większą konkurencją, ale także szansą na zdobycie popularności swojej strony. Większość społeczeństwa posiłkuje się słynnym Google, dlatego warto zadbać by to właśnie tam znaleźli nas użytkownicy.

Pozycjonowanie? O co tu chodzi?

Wyjaśnijmy teraz najprostszą definicje naszego pozycjonowania. Otóż jest to działanie, które ma na celu „wybicie” strony internetowej na wyżyny wyszukiwania.
Łatwo zauważyć, że wpisując daną frazę w Google wyskakuje nam lista różnych stron internetowych. Czy są jednak poukładane w tak prosty sposób jak myślimy? Nic bardziej mylnego. Strony pozornie najlepsze nie będą na szczycie, jeżeli nie wspomożemy witryny poprzez pozycjonowanie.

Poniżej wpisano przykładową frazę i wszystkie wyniki z pierwszej strony:

Widzimy tu płatne pozycje/reklamy oraz bezpłatne witryny. Te pierwsze wyświetlają się ponieważ zwyczajnie za nie zapłacono. Nas jednak interesują darmowe linki. Takie za, które nie musieliśmy rozliczać się z Google.
Warto napomknąć, że strona wyszukiwania za każdym razem wygląda inaczej, zależnie od tego co wpisujemy. Google często korzysta z naszej lokalizacji i wyszukuje przykładowo: miejsca położone najbliżej nas. Akceptując by Google używało naszego położenia – nie musimy używać nawet nazwy miasta w którym obecnie się znajdujemy bo wszystko wyszukuje się automatycznie.

Więc czego się już dowiedzieliśmy?

Pamiętasz o reklamach płatnych? Masz też przybliżone czym właściwie jest to pozycjonowanie.  Po połączeniu tych działań wychodzi nam cały ogół operacji mających na celu wypromowanie tej strony – nieważne czy za pomocą pieniędzy czy wysiłku. I właśnie zbiór tych dwóch skrótów nosi nazwę SEM.
Ale zatrzymajmy się na chwilę. Kto w takim razie ustawia całą kolejność? Nie jest to człowiek, który sprawdza każde pojedyncze wyszukanie, a algorytm Google. Nie jest on nam znany (to tajemnica Google i „przepis” mają tylko pracownicy firmy). Za to znamy przyczyny, które mają wpływ na nasz algorytm.
Możemy je podzielić na dwie grupy, które nieco ułatwią nam zrozumienie tego procesu.

  1. zawartość i działanie strony
  2. popularność strony

Czynniki to:

1)

  • ilość oraz unikalność treści
  • częstotliwość dodawania zawartości
  • słowa kluczowe (w nagłówkach, tekście, adresach URL)
  • szybkość ładowania strony (również na urządzeniach mobilnych)
    usprawnianie kodów HTML

2)

 

Pozycjonowanie na wysokie pozycje

Czy na pewno lepiej być wysoko w wynikach wyszukiwania?

Oczywiście, że tak! Przyjmijmy, że większość ludzi zazwyczaj klika pierwszy link, który wyskakuje w naszej przeglądarce. Wtedy użytkownicy statystycznie znajdują odpowiedź. Jeśli się nie uda – klikają w kolejne witryny. Niestety im dalej się znajdujemy w wyszukiwaniu, tym mniejsza szansa, że ktoś kliknie nasz odnośnik. Rzadko kiedy ktokolwiek przewija na następną stronę Google.

Czy ktoś może cię oszukać?

Trzeba pamiętać, że istnieje wiele firm, które stosują nieuczciwe praktyki wobec swoich klientów w sprawie SEO. Mamy wiele błędnych poglądów na ten temat. Często wmawia się, że pozycja, jaką uda ci się osiągnąć nie ulegnie modyfikacji. Niestety zmiany w wynikach zachodzą cały czas. Nikt nie może nam zapewnić stałej i pewnej gwarancji osiągnięcia sukcesu.
Miejmy na uwadze, że algorytmy zna tylko Google, więc cały czas trzeba obserwować i testować wszystkie działania w SEO.

Przyjazna witryna co robić/na czym polega?

Powinniśmy zadbać o właściwą strukturę naszej strony. Chcemy by wszystko wyglądało przejrzyście, a użytkownicy łatwiej pobierali informacje na naszej witrynie. Dzięki temu również roboty indeksujące dotrą do najważniejszych treści.
Optymalizowanie adresów URL również jest w naszym interesie. składnia i długość słów kluczowych to ważny element i powinniśmy zadbać by pojawił się w prawidłowej podstronie.

Dla ułatwienia weźmy przykład:

Oferta pozycjonowania stron internetowych firmy General Informatics:
www.generalinformatics.pl/pozycjonowanie-stron/ 

Za pomocą linkowania wewnętrznego oraz odpowiedniego podlinkowania witryn możemy sprawić, że ruch na naszej stronie będzie większy. Liczba kliknięć może znacznie wzrosnąć. Będąc na stronie głównej naszej witryny możemy ją głębiej rozbudować, nadając zakładki i podstrony.

Słowa kluczowe pojawiające się na naszej witrynie powinny pojawiać się jak najczęściej by Google mogło dopasować naszą stronę do odpowiedniego katalogu. Słowa kluczowe można odmieniać przez przypadki, synonimy, używać więcej przymiotników lub po prostu zastępować je przydatnymi synonimami.
Tworząc stronę powinniśmy brać najwięcej pomysłów ze swojej głowy. Inne strony mają nas tylko nakierować, więc nie jest stosowne kopiowanie treści z innych witryn. Nie przyniesie to po prostu większych pozytywnych skutków.
Dobrze wiemy, że szybkość ładowania strony i łatwość poruszania się w niej bez utrudnień związanych z prędkością to bardzo ważny punkt. Nikt nie chce by strony ładowały się zbyt długo bo to nas po prostu zniechęca i wtedy automatycznie szukamy innego źródła informacji. Istnieje pewne narzędzie, które sprawdza witrynę (PageSpeed Insights). Wskazuje nam rzeczy, które można byłoby zmienić lub poprawić. (na komputerach, ale i komórkach) Posiadanie witryny, która jest przyjazna w użytkowaniu na telefonach komórkowych znacznie poprawia naszą pozycję w rankingu. W końcu coraz więcej użytkowników korzysta i zadaje pytania na przenośnych urządzeniach, więc dobrze zaktualizować swoje stare strony by były zgodne z urządzeniami mobilnymi.

Mając nawet tak ogólną wiedzę możesz zacząć robić coś w kierunku, by twoja strona była bardziej widoczna! Nie daj się oszukać firmom, które tylko czekają na naiwnych ludzi bez wiedzy. Nie daj się wyzyskiwać i oszukać. Korzystaj z tych rad, a droga do sukcesu nie będzie już tak trudna.

Artykuł okazał się pomocny? Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *