Optymalizacja strony pod kątem SEO

Zoptymalizuj swoją stronę by przygotować ją do pozycjonowania w wyszukiwarkach

Optymalizacja stron www

Optymalizacja stron internetowych jest to szereg czynności, dzięki czemu nasza witryna osiągnie jak najwyższe wyniki wyszukiwania w przeglądarce.

Obecnie internet jest najczęściej używanym narzędziem. Jednak nawet bardzo dobrze wykonana strona internetowa może nie wystarczyć, aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Jednak sama strona www nie wystarczy, konieczne jest także zadbanie o to, by pojawiała się ona wysoko w wyszukiwarce Google, tak żeby klienci mogli szybko na nas trafić, czy bez problemu znaleźć.

Kiedy tworzymy stronę internetowa sami jesteśmy skazani na optymalizację, którą proponuje nam wybrany system CMS. Jeżeli jednak korzystamy z profesjonalnych usług projektowania stron www mamy do wyboru standardy najpopularniejszych wyszukiwarek, miedzy innymi Google. Niezależnie od tego jakiej z nich użyjemy, wszystkie działają na tej samej zasadzie, po wpisaniu słowa czy frazy, wyszuka nam ona wszystkie strony internetowe, które spełniają dane kryteria.

Pozycjonowanie stron internetowych

Na czym polega optymalizacja pod kątem pozycjonowania?


Dobrej jakości treści są najważniejszym czynnikiem przy optymalizacji pod kątem SEO. Bardzo ważne jest, aby treści spełniały określone warunki, tak aby klienci spędzali na naszej stronie jak najwięcej czasu. Aby teksty zainteresowały czytelników powinny być między innymi:

  • unikalne- nie powinny być one skopiowane z innych stron internetowych, najlepiej by były napisane przez nas samych. Aby upewnić się, że są one oryginalne warto sprawdzić je na Copyscape.
  • obszerność- teksty powinny być długie i zawierać bogate słownictwo. Dzięki nim użytkownicy nie tylko będą mieli większą ilość informacji, ale również istnieje większe prawdopodobieństwo, że wyszukiwarka odnajdzie właśnie nasz tekst i przypisze im większą wartość.
  • podział tekstu- powinny być one odpowiednio podzielone. Warto jest zastosować nagłówki, tytuły i podtytuły. Wszystkie z nagłówków oznacza się listerami h. Na przykład h1, h2, h3.... , cyfry te tworzą hierarchię. Czyli h1 jest najwyższe, więc oznacza nagłówek tekstu, h2 oznacza już podtytuł i tak coraz niżej. Nagłówki koniecznie powinny zawierać słowa kluczowe, pozwoli to na odnalezienie teksu przez wyszukiwarkę.
  • słowa kluczowe - są bardzo istotne, jednak nie możemy przesadzić z ich ilością. Wykorzystajmy więc synonimy słów kluczowych czy wyrazy bliskoznaczne, dzięki temu teksty będą miały sens.
  • urozmaicenia- bardzo istotne jest stosowanie pogrubień, kursyw, punktowań oraz innych wyróżnień. Dodatkowym atutem jest dodanie do tekstu ilustracji czy grafiki.

Znaczniki tytułów stron

Bardzo ważne jest odpowiednie dobranie znaczników tytułów stron. Zarówno tytuł jak i podtytuły ustalane są za pomocą tagu title. Sam tytuł jest bardzo istotny, ponieważ to na jego podstawie wyszukiwarka oceni tematykę naszej strony, a dodatkowo jest on wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Dlatego też bardzo ważne jest, by w tytule znajdowało się słowo kluczowe. Najlepiej będzie jak znajdzie się w nim także miejscowość i nazwa firmy. Da nam to większą gwarancję, że szukający trafi właśnie na naszą stronę internetową. Bardzo istotne jest także, by był on unikalny i nie powtarzał się.

Opisy meta description

Opis ten jest również bardzo ważny , ponieważ wyświetlany jest bezpośrednio pod tytułem. Jeśli zostanie on odpowiednio napisany, da nam to większe szanse na to, że szukający wybierze właśnie nową stronę. Dlatego też tekst ten powinien być oryginalny i interesujący. Takie znaczniki jak Description, Keywords, Title to znaczniki HTML, które opisującą robotom Google treści naszej strony. Tagi te posiadają takie rekomendacje, jak :

  • Keywords- posiada możliwość wpisu tylko słów kluczowych pojawiających się na naszej stronie
  • Description- opis strony, zawierający maksimum informacji, zachęcający do jego wyboru, dużo informacji o tym co zawiera nasza strona
  • Title- jest to tytuł strony bardzo istotny zarówno dla wyszukiwarki jak i użytkownika

Adres URL

Stworzenie adresu URL jest bardzo ważne, ponieważ musi być on zrozumiały, prosty a przede wszystkim informować szukającego o tematyce strony. Powinniśmy również zastosować kilka istotnych zasad:

  • wielkość liter- powinniśmy używać tylko małych liter
  • urządzenia mobilne- wskażmy strony dla urządzeń mobilnych
  • frazy- używajmy docelowych fraz w naszych adresach
  • słowa kluczowe- odpowiednio dobrany adres powinien je posiadać, dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli o jakiej tematyce jest nasza strona
  • długość- adres powinien być możliwie jak najkrótszy, a zarazem zrozumiały

Grafika

Jeśli nasza strona zawiera grafikę, to warto, by nie posiadały one przypadkowych nazw typu 654356.jpg , lecz by podpisywać je słowami kluczowymi na przykład optymalizacja-szczecin.jpg. Dzięki temu większa ilość użytkowników będzie wiedziała co konkretnie zawiera zdjęcie. Wybierając nazwę pod naszą ilustrację powinniśmy unikać polskich znaków i przecinków czy kropek, dobrym rozwiązaniem będzie postawienie myślnika. Bardzo ważna jest także szybkość ładowania strony, jeśli będzie to trwało zbyt długo szukający zrezygnują i udadzą się do naszej konkurencji.

Szybkość ładowania naszej strony możemy sprawdzić między innymi pod adresem developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Narzędzie to dodatkowo zaznaczy dla nasz grafiki, które powinniśmy skompresować. W momencie gdy grafika z niewiadomego powodu nie chce się załadować, dobrym rozwiązaniem będzie alternatywny opis zawarty w kodzie html, czyli tak zwany ALT. Powinien on znaleźć się na każdej grafice znajdującej się na naszej stronie.

Zaawansowana optymalizacja

Kładąc nacisk na optymalizację kodu oraz skuteczne pozycjonowanie, należy pamiętać o linkowaniu między stronami. Link wewnętrzny jest to odnośnik na stronie, który odsyła do innej podstrony serwisu. Odpowiednie linkowanie poprawia użyteczność naszego serwisu, daje możliwość powrotu do poprzedniej sekcji. Dodatkowo buduje również powiązanie między słowami kluczowymi, a podstronami. Najczęściej stosowane jest linkowanie w formie menu, które zawiera wszystkie kategorie. Innym rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie linków przekierowujących na strony z podtytułami. Aby sprawdzić optymalizację SEO dla naszej strony warto jest zdecydować się na wtyczki do programów i przeglądarek, które pomagają na zdiagnozowanie wszelkich problemów związanych z optymalizacją, a dodatkowo sugerują nam co należy poprawić. Dzięki takim narzędziom mamy również możliwość szybkiej poprawy błędów.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń, napisz e-mail, umów się w naszym biurze na pyszną kawę!

Odpowiedzi na zapytania elektroniczne udzielamy w przeciągu 24h