Encyklopedia Pozycjonowania – Słownik Pojęć SEO

Słownik Pojęć SEO

Adres IP-(ang. Internet Protocol address) adresy te wykorzystywane są w internecie oraz w sieciach lokalnych. Jest to niepowielający się numer naszego urządzenia, zapisywany jest w postaci czterech oktetów w postaci dziesiętnej oddzielonych od siebie kropkami.

Administrator forum-jest to osoba odpowiadająca za zarządzanie i kontrolę techniczną danego forum. Posiada możliwość dodawania i usuwania postów, a także blokowanie użytkowników, którzy nie przestrzegają regulaminu.

Agencja SEO– świadczy ona usługi: pozycjonowania stron, contentu marketingowego, audytów i optymalizacji SEO.

Alt– jest to znacznik w języku HTML używany do opisywania zawartości plików graficznych. Dostarcza on również informacji o tematyce obrazu. Każdy z obrazów powinien posiadać unikalny atrybut alt.

Anchor text– to treść, która umieszczana jest w kodzie html pomiędzy znacznikami <a> oraz </a> . Zarówno słowa jak i frazy, które są linkami są ważnym elementem strategii pozycjonowania. Dodatkowo treść wpływa na ocenę przez wyszukiwarkę zawartości strony, do której dany link prowadzi.

Audyt SEO– jest to raport zawierający błędy optymalizacyjne serwisu czy sklepu internetowego. Dodatkowo w dokumencie tym znajdują się także sugerowane poprawki. Audyt ma jeden cel, jest to poprawa zgodności i czytelności kodu dla robotów wszystkich wyszukiwarek.

Backend– jest to część aplikacji, która dla użytkownika jest nie widoczna, czyli jest to całe zaplecze techniczne. Do backendu zaliczamy usługi sytemowe czy sieciowe.

Ban– jest to kara w postaci zablokowania użytkownika na danej stronie, między innymi na forach, ircach czy grach. Zazwyczaj stosowana jest za nie przestrzeganie regulaminu.

Black Hat Seo– są to techniki, które stosowane są nie zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek, aby osiągnąć wysoką pozycję. Takimi przykładowymi działaniami są między innymi: kupowanie linków, przeładowanie słów kluczowych na stronie czy też korzystanie z systemów wymiany linków. Karą za stosowanie takich technik może być BAN lub FILTR.

Bot– inaczej robot, crawler czy pająk. Jest to tak zwany robot, który zazwyczaj w grach wykonuje za nas pewne czynności. Mogą mieć także postać aplikacji, która informuje nas na przykład o pogodzie czy utrudnieniach w ruchu.

Bootstrap– zawiera zestaw przydatnych komponentów ułatwiających pracę między innymi Front-End Developera, a także tworzenia responsywnych stron internetowych. Jest także frameworkiem HTML, CSS i JS wykorzystywanym do rozwoju nowoczesnych aplikacji WEB.

Buzz marketing – jest to tak zwany marketing szeptany. Są to techniki „szeptania” potencjalnym klientom o zaletach danych produktów lub usług. Ma on na celu między innymi wyszukiwanie klienta zainteresowanego danym produktem, działania wywołujące pozytywne opinie od klientów czy kreowanie marki.

Cache– jest to pamięć podręczna przeglądarki internetowej, gromadzi się ona na dysku naszego komputera. Aby jej nie przeciążyć należy raz na jakiś czas wyczyścić ją, czyli usunąć jej zawartość.

Case study– kejs, jest to metoda dzięki której odbiorcy mogą wyciągać wnioski z pewnego zdarzenia co do jego przyczyn oraz osiągniętych rezultatów. Analiza zdarzenia pozwala kilentom pokazać co mogą oni osiągnąć, decydując się na współpracę.

Caffeine-polega na indeksowaniu treści podstron  internetowych. Zmiany w tym algorytmie spowodowały między innymi: ograniczenie spamu. Dodatkowo wzrosła  wartość tematycznych linków.

Canonical– jest to atrybut stosowany do określenia preferowanego adresu URL. Określa on stronę jako prawidłową, dodatkowo pomaga ominąć problem z duplicate content.

Citation Flow (CF)– mierzy on ilość linków prowadzących do domeny, posiada parametry Majestic w skali od 0 do 100.

Cloaking– polega na wysyłaniu wyszukiwarce innej wersji witryny niż użytkownikom, co oczywiście jest zabronioną techniką. W wyniku wykrycia takiego działania istnieje możliwość dostania bon-u, w postaci usunięcia strony z indeksu wyszukiwarki.

CMS– Content Management System, czyli System Zarządzania Treścią. Jest to strona internetowa, na której znajduje się panel administracyjny. Pozwala on nie tylko na samodzielne, ale również bezpłatne zmienianie treści.

Content– jest to treść, która pojawia się na stronach internetowych w różnych postaciach, między innymi: teksty, filmy, grafiki czy hasła reklamowe.

CPA (Cost Per Action)– jest to model płatności efektywnościowej, dzięki niemu reklamodawa płaci tylko za coś co przynosi mu zysk, na przykład za rejestrację nowego użytkownika.

CPC (Cost per click)– jest to model płatności za reklamę, stawka obejmuje jedno kliknięcie w nią. Model ten jest uwielbiany zwłaszcza przez wydawców.

CPM (Cost Per Mille)– mile-tysiąc, symbolizuje 1000 kliknięć w reklamę.  Wskaźnik ten przedstawia kwotę, jaką reklamodawca musi zapłacić za każdą liczbę wyświetleń.

CR (Conversion Rate)-jest to współczynnik, który określa ilu odbiorców naszej reklamy wykonali jakąś czynność, na przykład zamówili cennik, zarejestrowało się w sklepie internetowym czy zrobili w nim zakupy.

Crawler– jest to pewnego rodzaju robot zbierający dane przeglądając strony oraz indeksując je. Dzięki linkom, czyli odnośnikom tekstowym porusza się on po sieci.

CSS (Cascading Style Sheets)– są to arkusze stylów, za pomocą nich zapisywane są różne elementy dokumentów HTML, na przykład tło, rozmiar, czcionka oraz wiele innych elementów.

Data Center (DC)– centrum danych jak sama nazwa wskazuje, jest to miejsce, gdzie zgromadzone są komputeryzbierające i przetwarzające wszelkie dane. Użytkownikom mogą wyświetlać się inne dane, dzieje się tak dlatego, że mogą mieć oni dane z innych DC.

Dead link– tak zwany martwy link, czyli źle wpisany lub kierujący na nie istniejącą stronę.

Description– jest to opis strony wyświetlający się w wynikach, w sytuacji gdzie fraza znajduje się także w meta tagu description. Jeżeli wpisana fraza nie znajduje się w opisie to wyświetli się fragment treści, który tą frazę zawiera.

DirectAdmin– jest to panel graficzny, który służy hostingom. Pozwala on na wszelką zmianę parametrów konta.

DNS (Domain Name System)– system nazw domenowych, pozwala na zmianę adresów już znanych na adresy, które są zrozumiałe dla urządzeń, które tworzą sieć komputerową.

Domain authority (DA)– jest to wynik w rankingu wyszukiwarki. Opracowany jest przez MOZ, jego skala to 1-1000. Jego zadaniem jest określenie konkurencyjności domeny. Do jego ustalenia brane jest wiele czynników, między innymi jakość oraz linki przychodzące.

Domena– jest to adres, który przydzielany jest danemu serwerowi. Przede wszystkim musi być on czytelny dla użytkownika.

Doorway Page– jest to strona, która jest odpowiednio przygotowana poprzez nasycenie tekstu frazami, tak by zajął wysoką pozycję w wyszukiwarce. Zdarza się, że treść na stronie na którą zostaliśmy  przekierowani niema nic wspólnego z szukanymi przez nas frazami.

Drupal– jest to system zarządzania treścią, oparty na wielu modułach, na przykład moduł galeria, bennery czy aktualności. Pozwalają one na bardzo łatwe dodawanie coraz to nowych funkcji.

Duplicate Content– zjawisko to objawia się jako plagiat treści. Wyróżnia się dwie grupy: powielona treść znajduje się na jednej stronie i powielona treść znajduję się w kilku domenach.

Duplicate Content Filter– w momencie znlezienia powielanej treści na kilku stronach, nakładany jest filtr, w takim wypadku strona ta nie zostaje dodana do indeksu wyszukiwarki.

Duplicate Content Penalty– jest to kara za powielanie treści. Jeśli więc zdecydujemy się skopiować tekst i wkleić go na inną stronę to w takim przypadku jest ona na nas nakładana.

Filtr– jest to kara, która nakładana jest za niedostosowanie się do wytycznych wyszukiwarki, nałożona może być na 2 sposoby: nałożona przez algorym lub nałożona przez pracowników Google. Aby go usunąć musimy w pierwszym przypadku poprawić błędy ręcznie i poprosić Google o cofnięcie filtru. W drugim przypadku zostanie on usunięty automatycznie, zaraz po poprawieniu błędów.

FSB (Fresh Site Bonus)– jest to bonus, który dostaje od Google nowo powstała strona. Dzięki niemu witryna pojawia się wysoko w wyszukiwarce przez określony czas. Dzięki linkowaniu może zostać ona na tym samym poziomie.

Geolokalizacja– dzięki niej możliwe jest ustalenie położenia geograficznego każdego uzytkownika internetowego. Dzięki niej możliwe jest wyświetlanie reklam czy firm związanych zazwyczaj w okolicy naszego serwera.

Głębokie linkowanie– ang. deep linking, polega na przeniesieniu podstrony do innej witryny, a nie na stronę główną. Dzięki tej technice możemy również przekierować użytkowników do starszych informacji. Najczęściej i najchętniej stosują ją blogerzy.

Google AdWords– jest to platforma reklamowa, która zezwala na wyświetlanie sponsorowanych linków między innymi w Google. Ponieważ są to płatne reklamy, to płatność może występować w dwóch możliwościach: za jedno kliknięcie lub za 1000 kliknięć. Naszą ofertę Google Adwords zobaczysz tutaj.

Google Analytics– jest to pakiet narzędzi, które służą do obserowowania użytkowników i ich zachowań przy analizowaniu strony www. Dzięki temu możemy zebrać informację między innymi o przeglądarkach, które są przez nich wykorzystywane.

Google bomb– jest to technika, która polega na spamowaniu wyszukiwarki różnymi linkami. Chodzi o frazy nie związane z zawartością przykładowej strony. Najczęściej wykorzystywana ona jest do oczerniania wizerunku osoby publicznej.

Google merchant center– jest to centrum, które zajmuje się przechowywaniem informacji o sklepach internetowych. Dzięki temu możliwe jest udostępnianie ich w formacie do zakupów Google. Dzięki niemu możemy prezentować reklamy w postaci zdjęć, opisów i cen, a po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę wyświetlają się konkretne reklamy.

Google moja firma-jest to usługa, którą oferuje nam Google. Dzięki niej mamy możliwość założenia profilu działolności, która prowadzimy stacjonarnie. Daje to użytkownikom możliwość wpisów, komentowania czy udostępniania wpisów w innych miejscach.

Google news– polega na agregowaniu wszystkich ważnych wiadomości z różnych portali z wiadomościami. Istnieje możliwość podłączenia do google news na przykład bloga, który posiada wiadomości krajowe, światowe czy regionalne.

Google search console – wcześniej Google Webmaster Tools, są to narzędzia, które pozwalaja na kontrolę indeksacji strony przez Google. Narzędzie to posiada wiele różnych funkcji, na przykład analizę linkowania zewnętrznego i wewnętrznego, powiadomienia o spamach, udostępnienie mapy witryny w Googlach i wiele innych.

Google Zakupy– jest to program, do którego może przystąpić każdy prowadzący sklep internetowy. Warunkami są korzystanie z Google AdWords czy posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL. Dzięki tego typu reklamie, mamy możliwość pokazania swoich produktów w postaci zdjęć.

Gray Hat SEO– polega na stosowaniu  Black Hat SEO i White Hat SEO po trochę.  Warto jednak wiedzieć, że korzystanie z tych pogranicznych działań skutkuje karami nałożonymi przez Google.

Hamburger menu– jest to wyświetlana przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Menu to ułatwia nawigację.

Hosting– polega na udotępnianiu miejsca na serwerze przez dostawcę, który równocześnie udostępnia użytkownikom nie tylko przestrzeń dyskową, ale również maksymalną liczbę danych.

Hilltop– jest to algorytm, którego funkcją jest ocena jakości stron zależnie od jakości i liczby powiązań, które między nimi występują.

.htaccess– jest to najważniejszy plik, ponieważ to dzięki niemu działa cała nasza strona internetowa. Dzięki niemu istnieje możliwość okreslania plików, które są stronami startowymi lub podstronami.

HTML– są to znaczniki, które przede wszystkim mają wpływ na pozycjonowanie. Język ten służy zapisywaniu treści stron internetowych.

HTTP– Hyper Text Transfer Protocol, odpowiada za prezentację strony, która przedstawiona jest użytkownikom. Jest to protokół, który umożliwia przesyłanie danych pomiędzy serwerem, a użytkownikiem.

HTTPS– Hypertext Transfer Protocol Secure, polega na tym samym co HTTP, jednak jest to protokół zabezpieczony. Dzięki niemu mamy gwarancję, że informacje, które są przesyłane, nie trafią w nie pożądane ręce. Gwarantuje on więc bezpieczeństwo nie tylko użytkowników, ale także właścicieli witryn. Jeżeli przetwarzasz dane osobowe, jest on wymagany przez RODO.

IBL –  Inbound Links, czyli link przychodzący. Określa on liczbę linków, które kierowane są do naszej strony internetowej. Dodatkowo liczba ta ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarkach, chociażby dlatego że im większa jej liczba tym bardziej wartościowa jest nasza strona.

Invisible text– matoda ta nalezy do Black Hat Seo, polega ona na umieszczeniu na stronie treści, która faktycznie jest widoczna dla przegladarki, jednak dla użytkowników już nie. Najczęściej posiada on ogromne nasycenie frazami kluczowymi, jednak jest najczęściej wychwytywana przez różne przeglądarki, nie jest więc dobrym rozwiązaniem.

Java Script– jest to skryptowany język, uruchamiany jest przez użytkowników, a pozwala na wiele funkcji, między innymi dodawanie elementów interaktywnych na naszej stronie.

JQuery– framework, czyli zbiór różnych funkcji, między innymi Prototype, Moo Tools oraz Dojo. Dzięki nim możemy osiągnąć założone efekty bez powtarzania kodu.  Dzięki niemu mamy mozliwość zablokowania różnych elementów formularza czy poszerzania funkcji biblioteki.

Kanibalizacja słów kluczowych– pojawia się w momencie, gdy dwie podstrony  walczą ze sobą o jedną frazę kluczową. Dlatego też najlepiej będzie jeśli każda podstrona będzie posiadała inne frazy kluczowe, w tym celu możemy wykorzystać wtyczkę Yoast SEO.

Katalog stron (katalog SEO)–  jest to strona internetowa, która jest zbiorem reklam z innych stron. Właściciele zgłaszają strony, które mają znależć się w katalogu, jednak to administrator decyduje o tym jakie z nich się w nim znajdą.

Katalogowanie– jest tu umieszczenie stron w katalogu, według wytycznych katalogów SEO.

Keyword – inaczej słowo kluczowe, czyli fraza dzięki której użytkownicy mają możliwość znalezienia tekstu. Najczęściej występują one kilkakrotnie, między innymi w meta tagach czy komentarzach. Jeśli chcemy znaleźć najlepiej pasujące słowa, które będą pasowały do tematyki naszej strony, to możemy użyć Google Keyword Planner.

Keyphrase – jest to fraza składająca się z więcej niż jednego słowa kluczowego.

Keyword density– jest to proces, który polega na możliwości zagęszczania słów kluczowych.

Keyword positioning– Polega na odpowiednim rozmieszczeniu słów kluczowych w tekście, między innymi w tytule, treści czy też opisach grafik.

Keyword stuffing– metoda ta również nalezy do Black Hat SEO, a polega nie tylko na nasyceniu słowami kluczowymi treści strony, ale również jej mata tagów.

Koliber– jest to algorytm, który odpowiada za wyższą trafność wyników na pytania które zadajemy.

Landing page– jest to strona, na którą zostajemy przekierowani po kliknięciu w reklamę danego serwisu. Może posiadać kilka podstron lub nie posiadac ich wcale, najczęściej wykorzystywana jest w kampaniach reklamowych. Najczęściej przedstawia jeden produkt czy jedną usługę.

Link– jest to element, który pozwala przekierować nas na dana stronę.

Link baiting– polega na zdobyciu jak największej ilości bezpłatnych linków do naszej strony, czyli zachęca innych użytkowników do podzielenia się linkiem naszej strony z innymi. Najchętniej stosowany jest przez blogerów.

Link bezpośredni– jest to link, który doprowadza użytkownika do strony docelowej, czyli tej nad której pozycjonowaniem pracujemy najbardziej. Link ten najczęściej wykorzystywany jest do reklamy czy promocji blogów oraz portali społecznościowych.

Link exchange– wymiana linków, polega na tym, że użytkownik wstawia na stronie link do naszej strony, a my stawiamy na naszej link do jego.

Link farm– farma linków, jest to grupa posiadająca dużą liczbę linków wychodzących o niskiej wartości. Ma to na celu podniesienie linku popularity.

Link pośredni– link ten odpowiada za przekierowanie do witryny głównej, docelowej. Najczęściej stosowane przkierowania to 301 lub 302, stosowane w momencie kiedy nie chcemy, aby użytkownicy zostali przekierowani na strone, która już nie istnieje.

Linkowanie naturalne– są to linki, które pozyskane są bez ingernecji właściciela czy agencji. Linki te gwarantują nam wyższą pozycję na wybranych słowach kluczowych.

Linkowanie wewnętrzne– są to linki, które znajdują sie na jednej stronie, a przekierowują do konkretnych podstron, najczęściej stsowane przy blogu.

Linkowanie zewnętrzne– polega na linkowaniu z jednej do drugiej domeny, najkorzystniej jest gdy takie linki umieszczamy na stronach o podobnej tematyce.

Listy seo– są to listy serwisów, które posiadają bardzo dużą popularność.

Long tail– tak zwany długi ogon słów kluczowych, czyli wykorzystywanie fraz kluczowych, które posiadają małą konkurencję. Dzięki temu mamy możliwość uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce, na przykład „maskotka myszka Mini cena szczecin”.

Magento– jest to bardzo rozbudowane oprogramowanie wykorzystywane przy prowadzeniu sklepu internetowego, korzysta z niego na przykład e-bay.

Mapa strony–  jest to dokument występujący w formacie XML. Plik ten zawiera wszystkie linki wewnetrzne, które prowadzą do wszystkich podstron serwisu.

Meta tagi– występuje w sekcji HEAD, widoczne są tylko dla robotów wyszukiwarek. Zawierają takie dane jak na przykład: słowa kluczowe, data powstania czy autor.

Mobilna wersja strony– jest to strona internetowa, która wyświetla się również na telefonach komórkowych czy tabletach. Dzieje się tak dzięki możliwości dostosowania do każdego rozmiaru wyświetlacza.

Mod_rewrite– jest to moduł serwera Apache, umożliwia on tak zwane ” przyjazne url”, polega na transformacji linków do postaci przyjaznej nie tylko użytkownikom, ale również wyszukiwarkom. Dzięki  mod rewrite nasze linki są krótsze.

Moderator forum– jest to osoba zarejestrowana , która przede wszystkim dba o porządek na danym forum. Jego obowiązkiem jest miedzy innymi: tworzenie for, zarządzanie wpisami( edytowanie, usuwanie, dodawanie), kontrolowanie postów użytkowników.

Monitorowanie pozycji– polega na sprawdzaniu na jakiej pozycji znajduje się pozycjonowanie. Wyniki sprawdza się w oparciu o SERP, zajmują się nim pozycjonerzy, agencje. Z takiej mozliwości najchetniej korzystają blogerzy czy właściele sklepów internetowych.

MozRank- jest to wskaźnik, który na podstawie nie tylko ilości, ale także jakości linków określa popularność strony w internecie.

MozTrust– jest to wskaźnik, który ma na celu określenie jakości naszej strony internetowej, ma on na celu ukazanie stron o najsłabszej jakości.

MySQL– jest to system, który posiada bazy danych, które używane są przez większą część stron internetowych.

Nagłówki h1 – h6– pozwala na formatowanie tekstów, stosowane jest międy innymi do uporządkowanie różnych treści na stronie. Ponieważ wyszukiwarki zwracaja uwagę na te nagłówki, to koniezne jest aby wystepowały w nich istotne słowa kluczowe.

Narzędzia pozycjonera– są to narzędzia, które ułatwiają pozycjonerom audyt na stronie, a także sprawdzaja linkowanie i pozycję stron.

Nofollow– jest to atrybut dla robotów wyszukiwarek, informuje nas o tym byśmy nie podążali za wszystkimi linkami.

OBL (OutBound Links) – są to linki wychodzące, czyli są to wszystkie linki znajdujące się na naszj strobnie, które prowadzą na inne strony niż nasza.

Optymalizacja strony internetowej– są to działania, które maja na celu przebudowanie ałej strony internetowej, między innymi kodu i content’u, tak by dostosowane były do wskazówek SEO i jego wymagań. Jeśli chodzi o optymalizaję kodu to odpowiadaja za nią projektanci stron www i pozycjonerzy. W przypadku zmiany Contentu to za jego zmiana stoja copywriterzy.

Optymalizaja treści– sa to działania majace na celu odpowiednią konstrukcję tekstów. W tym celu należy dostosować: frazy kluczowe, treści nagłówków, treści w meta tagu oraz wiele innych.

Orphaned pages– należą do nich strony, które kiedys były linkowane, jednak obecnie nie prowadzą do nich żadne linki. Mimo tego ciągle znajdują się one  w indexie Google.

Page authority (PA)– jest to wskaźnik, działająy na tej samej zasadzie co DA, jednak dotyczy podstron, a nie całej domeny.

Panda– jest to algorytm Google, który został wprowadzony w 2011 roku. Odpowiada za jakość treści, które zostają umieszczone na stronie internetowej. Jeśli jakość jest wysoka, treści są promowane, natomiast jeśli jakość jest słaba lub zduplikowana to nałożona zostaje kara.

Panel domeny– zezwala on na edytowanie rekordów domeny DNS

Paragraf 31– jest to kara, która nałożona jest przez Google, najczęściej za nie dostosowanie się do wymagań pozycjonowania White SEO. Polega ona na tym, że strona wyświetla się poniżej 30 pozycji w wyszukiwarce.

PHP– język skryptowy, który podstawą działania większej części strony.

Pingowanie– jest to mechanizm, który przede wszystkim informuje roboty wyszukiwarek o tym, że w sieci pojawiły się nie tylko nowe, ale również ciekawe teksty. Celem pingowania jest przesłanie informacji na serwer, który odwiedzaja roboty, dodatkowo wpływa to również na indeksację danej treści.

Pingwin– jest to algorytm, który został wprowadzony w 2012 roku, ma on na celu zmniejszanie widoczności stron, które łamią wytyczne związane z Link Buildingiem.

Poradniki– są to zarówno rady jak i wskazówki, które moga być przedstawione za pomocą filmów, treści lub zdjęć. Muszą być one nie tylko poprawne gramatycznie, ale także stylistycznie, na przykład: słownik SEO.

Pozycjoner – specjalista ds SEO- osoba ta odpowiada za to by pozycjonowanie stron internetoych było jak najbardziej skuteczne. W tym celu musi ona uwzględniać nie tylko nowości SEO, ale również zmiany, które zachodzą w momencie pojawienia się nowych algorytmów.

Pozycjonowanie– są to działania zewnętrzne jak i wewnętrzne, których celem jest promowanie danej strony .

PR (Page Rank)– jest to algorytm wyszukiwarki, który określa się w skali 1-10. Określa on wartość strony internetowej przez Google. Oblizane są linki, które prowadzą do strony, w roku 2016 został usunięty.

Presell pages– precle, są to strony które stanowia zbiór różnych treści dodanych przez właścicieli stron, w celu pozyskania linków. Każda z treści umieszczona na presell page musi być unikatowa.

Prestashop–  jest to zupełnie darmowe opragramowanie, które ma na celu rozwój. Jest również idealnym roziązaniem dla każdego użytkownika, który  nie tylko chce rozpocząć własny biznes internetowy, ale również znaleźć nowe miejsce popytu produktów przy prowadzeniu sklepu stacjonarnego.

Propagacja domeny– jest to czas, który mija od momentu naniesienia nowych zmian występujących w ustawieniach domeny, do momentu ich uwzględnienia przez serwery DS.

ReCAPTCHA– jest to system, który oparty jest na interakcji z użytkownikami, który pozwala na stwierdzenie czy nie jest on na przykład botem.

Reciprocal link– link zwrotny, polega na wymianie linków, stosowana jest w katalogach SEO. Dzięki niemu mamy mozliwość między innymi dodawania wpisów w zamian za umieszczenie linku, który oczywiście prowadzi do katalogu.

Redirect 301– przekierowanie 301, R31, jest to przekierowanie z jednej strony na drugą. Wraz ze stroną przekierowane zostają również pozycje i moc SEO.

Redirect 302– przekierowanie 302, polega na tymczasowym przekierowaniu na inną stronę.

Refering domains– są to domeny, które odwołują się do pozycjonowanej strony internetowej, dzięki nim użytkownicy posiadają kilka stron, do których mogą przekierować użytkowników. Zdarza się, że różnią się one końcówkami, na przykład pl., com., org…

Responsywność (RWD)– polega na projektowaniu stron internetowych tak, by odpowiednio wyświetlały się zarówno na dużych jak i małych wyświetlaczach. Mozliwe jest to dzięki odpowiedniemu skalowaniu. Mamy możliwość skorzystania z odpowiednich szablonów w technologii WordPress. Po skorzystaniu z nich mamy gwarancję, że stworzona przez nas strona czy sklep internetowy, będą wyświetlały się odpowiednio na telefonach, tabletach jak i komputerach.

Robots.txt– jest to plik tekstowy, ma on za zadanie informowania robotów wszelkich wyszukiwarek do których plików mają odebrany dostęp, umieszczany jest on w głównym katalogu strony.

RPR (Real Page Rank)– jest to wartość PR, której nie można sprawdzić za pomocą żadnych narzędzi SEO.

SASS– jest ton procesor arkuszy CSS, który pozwala na ich dokładną edycję z rozszerzoną składnią.

Scuttle– jest to skrypt, który umożliwia stworzenie strony, która może posiadać odnośniki do naszych ulubionych stron. Serwis taki posiada bardzo dobre linkowanie wewnętrzne, dzięki czemu odpowiada idealne indeksowanie przez roboty wyszukiwarek.

SEM (Search Engine Marketing)– oznacza płatne działania marketingowe, mają one na celu poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce.

SEO (Search Engine Optimization)– są to czynności, które mają na celu podniesienie pozycji strony www. Dziłania te mogą być wykonywane na stronie ( on site) lub poza nią ( off site). Pierwsze działanie to między innymi eleminacja błędów, a w drugim przypadku na przykład zaplecze SEO, adwords czy ogłoszenia w serwisach.

SERP (Search Engine Results Page)– jest to strona, na której znajdują się wyniki zapytania na daną frazę czy też słowo kluczowe.

Serwer– jest to program, który obsługuje strony internetowe oraz skrzyneki e-mailowe, odpowiadają one przede wszystkim za przechowywanie plików i przesyłanie ich. Dzięki temu serwerowi mamy możliwość korzystania z takich urządzeń jak drukarka czy inne komputery.

Shoper– sky-shop, jest to oprogramowanie sklepu internetowego, które obsługuje proses zakupowy. Oprogramowanie to jest zintegrowane miedzy innymi z allegro czy firmami kurierskimi.

Sitemap – jest to mapa, która ukazuje adresy i linki do różnych podstron, które znajdują się na stronie internetowej. Odpowiednie budowanie tej mapy pozwala też na szybką indeksację naszej strony w wyszukiwarkach.

Spam– są to nie dozwolone metody, między innymi cloaking, powieranie treści, ukrywanie tekstów na stronie oraz wiele innych. Strony spamowe tworzą ludzie, którzy chcą zaszkodzić innym użytkownikom. Obecnie spamy są coraz częściej zwalczane przez wyszukiwarki, spamy grożą karami takimi jak usunięcie strony.

Spamer– jest to osoba, która zajmuje się stosowaniem spamów.

Suplemental index– są to wyniki, które należą do indexu Google, jednak znajdują się w dodatkowym indexie.

SWL – jest to system wymiany linków, dzieki któremu wymiana ta jest łatwiejsza.

Teksty do katalogów– są to teksty na stronę opisujące ją, jej ofertę, a dodatkowo są  wzbogacone o słowa kluczowe. Najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie innych tekstów do katalogów.

Templatka– jest to szablon, który oddziela od siebie wygląd strony, kody w zapisie PHP oraz treść.

Tiny text- jest to metoda Black Hat SEO, która polega na umieszczeniu na stronie tekstu, który ma wielkość jednego pixela. Tekst ten zawiera słowa kluczowe czy frazy.

Trust flow (TF)– jest to parametr Majestic, który określa się w skali 1-100. Ocenia on zaufanie wyszukiwarki do strony internetowej.

Trust Rank– jest to algorytm określający przybliżony stopień zaufania , którym obdarza się daną stronę internetową. Założeniem algorytmu jest zarówno promowanie wartościowych stron www jak i wychwytywanie serwisów mniej wartościowych stron.

Usability – jest to poziom użyteczności strony, który ustalaja użytkownicy. Strony te powinny posiadać między innymi: akapity, proste menu i wiele innych.

UX (User experience)– jest to poziom zadowolenia uzytkownika, który okreslany jest zaraz po odiwedzeniu przez niego strony internetowej. Strona ta jest oceniana w ciągu pierwszych 3 sekund.

White Hat SEO– są to metody popularyzacji strony, które zgodne są z wytycznymi wyszukiwarki Google. Dzięki stosowaniu tych metod mamy gwarancję, że nasza strona nie zostanie ukarana za nasze działania. Metoda ta polega na tworzeniu unikatowych, ciekawych stron.

Widget– jest to element, który możemy dodać na przykład na panelu bocznym. Na przykład formularz.

WordPress– jest to system zarządzania treścią. Nie tylko jest najczęściej używany, ale również wydany jest na licencji opensource, posiada on bardzo bogaty ekosystem oraz bardzo pomocną społecznośći, dzięki czemu możliwy jest wybór wielu wtyczek.

vSeo-Video Search Engine Optimization, jest to metoda optymalizacji video. Związana jest z umieszczeniem filmu w treści, z dodatkowym opisem.

Wtyczka (Plugin)– jest to moduł, który może nie tylko dodać, ale także poszerzyć funkcję oprogramowania.

Wyniki organiczne– są to wyniki wyszukiwania dostępne w wyszukiwarce Google, które są nie tylko darmowe, ale także znajdują się one poniżej płatnych wyników sponsorowanych Awords.

WY SIWYG– what you see is what you get, jest to podgląd na żywo, widoczny w edytowanych treściach.

Zaplecze– jest to zbiór stron oraz serwisów, na których zostaja umieszczone linki do pozycjonowania stron internetowych, w celu podnoszenia ich pozycji. Tworzone są zaplecza tematyczne i ogólno tematyczne.

Zagęszczanie słów– keyword density, polega na natężeniu tekstów słowami kluczowymi.

 

 

Artykuł okazał się pomocny? Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *