Dedykowane oprogramowania CRM charakteryzują się tym, że dostosowują swoje aplikacje do potrzeb klienta. Dostosowanie systemu do istniejących już struktur, nie jest problemem, a użycie unikalnych rozwiązań, które mogą usprawnić funkcjonowanie naszej strony internetowej, jest podstawową usługą, wykonywaną podczas tworzenia dedykowanych rozwiązań CRM.
Poziom usługi, mając na uwadze bezpieczeństwo i komfort obsługi klienta, jest wysoki, co za tym idzie koszty również mogą wykraczać poza nasze oczekiwania. Warto jednak zrozumieć, że korzystając z gotowych aplikacji CRM musimy zrezygnować z pełnej elastyczności w zakresie funkcjonalności. Podczas korzystania z gotowych aplikacji, nie mamy pewności dotyczącej bezpieczeństwa i mogą wystąpić problemy z integracją systemu CRM z istniejącym oprogramowaniem.
Dedykowany system CRM to system, który będzie służył nam przez wiele lat, a jego indywidualne przygotowanie gwarantuje spełnienie wszystkich naszych potrzeb, jako konsumentów.