preloader
Przejdź do głównej treści

Kto powinien prowadzić twojego Facebooka?

Prowadzenie FanPage Facebook

Firma hostingowa, freelancer, agencja interaktywna związana z social media i tworzeniem stron internetowych, a może po prostu jeden z pracowników? Rozważamy za i przeciw zlecaniu prowadzenia fanpage’a zewnętrznym firmom.

Z doświadczenia wiemy, że o ile dobre chęci są bardzo ważne, o tyle (efektywne) prowadzenie facebookowego konta firmowego wymaga czegoś więcej niż dodania raz na jakiś czas jednego zdjęcia lub wpisu. Powierzenie specjalistom obsługi jest najlepszym rozwiązaniem. Obecnie bardzo modne są social media, które stwarzają wiele możliwości rozwoju dla Twojej firmy.

Pytanie tylko, kto lepiej się w tym sprawdzi: agencja czy Twój dział marketingu?

To komu zlecimy prowadzenie firmowego Fanpage niesie za sobą pewne następstwa od różnic w miesięcznych kosztach po jakość prezentacji naszego wizerunku w sieci.

Ceny oscylują od kilkudziesięciu zł/m-c, do nawet kilku tysięcy zł/m-c.

Fanpage General Informatics

Za co płacimy i na co skierować uwagę?

Przygotowanie celnych wpisów, poprawna obróbka zamieszczanych zdjęć, gruntowne przeanalizowanie branży klienta, śledzenie ciekawostek w jego ofercie i aktualności w życiu firmowym, śledzenie aktywności fanów i dialog z nimi, monitorowanie aktywności konkurencji to wszystko składa się na czas jaki trzeba na to wszystko poświęcić.

Znajomość mechanizmów Facebook Ads i Facebook Ad Statistics, aktualizacja wtyczek społecznościowych i ich przystosowanie na stronie klienta, aplikacje konkursowe przygotowanie oprawy graficznej, śledzenie zmian wprowadzanych przez FB to narzędzia i technologie, które służą urozmaiceniu naszego Fanpage’a

Wiedza i doświadczenie – osoba prowadząca profil powinna wiedzieć jak zareagować w razie sytuacji kryzysowej lub pojawienia się negatywnych opinii, jak precyzować wpisy i o której godzinie je zamieszczać.

Freelancer

Często posługują się gotowymi narzędziami do organizacji promocji na FB,w przypadku oprawy graficznej bazują głównie na gotowych materiach promocyjnych firmy, sporadycznie  przygotowują indywidualne projekty, wszystko zależy od doświadczenia i wiedzy  a z tym różnie bywa. Bardziej profesjonalni to dorabiający sobie pracownicy agencji lub byli pracownicy agencji Social Media – ci raczej znają się na rzeczy i solidnie zajmą się Twoją firmą. Jak w każdej branży tak i tu możemy trafić na kogoś kto nie ma profesjonalnego doświadczenia lub po prostu udaje, że je ma. Wszystko zależy od Waszych potrzeb. Jeżeli potrzebujemy jedynie docenić swoich fanów to takie rozwiązanie może okazać się wystarczające. Ceny wahają się od 100 zł do 1500 zł za miesiąc. W kwocie możemy liczyć na jeden wpis tygodniowo a nawet dwa wpisy dziennie wszystko zależy na jaką usługę się umówimy.

Opinie General Informatics

Agencja interaktywna

Agencja gwarantuje nam kompletną i profesjonalną pomoc. Więc nie mówimy tu jedynie o samym prowadzeniu Fanpage’a a o wyłapywaniu nowinek w danej specjalności, monitoring konkurencji jak również komentarzy i dyskusji prowadzonych na naszym profilu. Profesjonalna grafika, strategie promocyjne, raporty, wdrożenie najnowszych narzędzi FB. Za takie rozwiązanie zapłacimy od 1000 –  2000 zł za miesiąc, taka stawka to standard do kilku tysięcy. Jedynym minusem tej metody jest to, że zleceniodawca prowadzi kilka Fanpage’a jednocześnie i nie zawsze jesteśmy dla niego na pierwszym miejscu.

Dział promocji lub własny pracownik

Dużą zaletą takiej opcji jest autentyczność profilu, nasi sympatycy mają możliwość lepszego poznania firmy i bezpośredniego kontaktu z pracownikami. Dzięki temu zyskujemy wizerunek nowoczesnych i otwartych na komunikację. Ty i Twoi pracownicy jak nikt inny jesteście na bieżąco z życiem firmy, aktualnymi promocjami i planami, które na bieżąco możecie komunikować na Fanpage’a firmy. Minusem jest konieczność odpowiedniego przeszkolenia pracowników by nie popełnili żadnej socjal mediowej gafy. Pozwolenie by etatowiec uczył się na swoich błędach może sporo kosztować wizerunek firmy. Tu cena zależy jedynie od Ciebie. Można to potraktować jako dodatkowy obowiązek zatrudnionego opłacany w ramach jego pensji lub dorzucić premię za prowadzenie firmowego profilu.

Kogo wybrać?

Idealny administratora Fanpage’a firmowego powinien posiadać następujące cechy:

  • gruntowna znajomość Twojej marki, produktu i branży,
  • wiedza i doświadczenie z zakresu Social Media i marketingu internetowego,
  • fascynacja nowymi technologiami i trendami w Social Media,
  • dyspozycyjność czasowa.

W prowadzeniu FB najważniejsza jest strategia i konsekwentne realizowanie celów oraz – co jasne – interaktywność, rozmowa z fanami, odpowiadanie na ich pytania, pochwały czy żale. Prowadzenie profilu firmowego na FB dla samego prowadzenia to wyrzucanie pieniędzy. Pamiętaj, że wybrana osoba lub firma odpowiedzialna będzie za portret Twojej marki w sieci.

Moda na firmowe Fanpage

Aktualnie zaobserwować możemy trend usługi prowadzenia Facebooka i kolejne firmy wprowadzają do swojej oferty taką usługę. Czy wiesz, że Facebook ma 1,49 mld aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie? To miejsce gdzie są Twoi obecni i przyszli klienci , o których w realu nie mógłbyś nawet marzyć. Podsumowując – obecność na Facebooku ma sens.