preloader
Przejdź do głównej treści

Jak wypromować lokalny biznes z Pokemon GO?

Pokemon GO promocja biznesu

Jak rozsławić własny biznes z Pokemon GO?

Na czym polega Poke-Marketing? W ostatnim czasie często słyszy się o grze Pokemon GO. Jednak jak można wykorzystać wzrastającą sławę aplikacji żeby przyciągnąć klientów do sklepu czy restauracji? Jak działa poke-marketing?
Pokemon GO to aplikacja stworzona na podstawie projektu Ingress przez Nianic Projeckt. Docelowym odbiorcą gry mieli być ludzie z tak zwanej Generacji Y, Millenialsowie. Są to osoby, które na Pokemonach się wychowały. Gra jako coś bazującego na wspomnieniach, sentymentach stała się bardzo popularna. Ludzie spędzają przy niej średnio 43 minuty dziennie. To więcej niż na Instagramie.

Źródło: Forbes

Źródło: Forbes

Wykorzystując niektóre elementy Pokemon GO można w genialny sposób wybić własny biznes. Jak skutecznie wykorzystać poke-marketing?

Czereśnie za połowę ceny dla czerwonych!

W grze użytkownicy mają do wyboru jedną z trzech drużyn: Instinct (żółci), Mystic (niebiescy) lub Valor (czerwoni). Jak to skutecznie wykorzystać? „Spożywczak” może ogłosić 50% zniżki na  czereśnie dla czerwonych, a restauracja, w wystroju której przeważa żółty zaproponować rabaty dla graczy z drużyny Instinct. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia!

Pokestopy

Pokestopy to znane miejsca w których gracze mogą zdobyć tak zwane „itemy”. Są to najczęściej popularne miejsca spotkań, większe skrzyżowania, znane budynki, pomniki. W jaki sposób je wykorzystać? Są to dobre miejsca na reklamę – ulotki czy kupony zniżkowe na pewno zwrócą uwagę nie tylko trenerów pokemonów ale i przypadkowych przechodniów. Dodatkowo jeśli pokestop znajduje się na przykład w parku lub na innej dużej przestrzeni można to wykorzystać jako dobry powód do zrobienia plenerowej wyprzedaży lub zwykłego stoiska.

Lokalny biznes - Pokestopy

Trik z Lure Module

Lure Module to opcja, która przez pół godziny przyciąga pokemony w określone miejsce. Będzie to widoczne dla wszystkich użytkowników jako różowe oznaczenie na mapie. Przyciągając pokemony w okolice wykorzystanego pokestopu przy okazji ściągniemy graczy, których może zebrać się naprawdę dużo, nawet setki osób. Takie zagranie kosztuje 100 Pokecoins czyli 0,99 EUR. Taka inwestycja może okazać się wyjątkowo owocna. Dobrze rozegrany marketing z Pokemon Go może w niektórych branżach przynieść lepsze efekty niż pozycjonowanie stron.

Lobbing w Pokemon GO

Można spotkać się z plotkami, że producent Pokemon GO planuje współpracę z różnymi markami. Na przykład, że restauracje McDonald’s mają stać się pokestopami. Nie wiadomo jak ma się to do mniejszych, mniej znanych marek, jednak pozostaje nadzieja, że taka współpraca nie będzie zbyt droga.

Telefon z Pokemon Go

Reklama za pośrednictwem pokemonów

Jeśli żadna z wyżej wymienionych metod nie wydaje ci się zbyt pomocna lub uważasz, że to mało spróbuj dotrzeć do graczy w inny sposób. Na przykład poprzez media społecznościowe. Jeśli jakiś gracz Pokemon GO znajdzie na twoim Facebook’u wpisy dotyczące pokemonów jest szansa, że w poszukiwaniu innych dotyczących tego tematu napotka takie dotyczące biznesu, który chcesz promować. Taki sposób reklamy również może przyciągnąć niejednego klienta.

Spacer na jajka

Pokemon GO można wykorzystać do promowania akcji społecznościowych. Na przykład „Spaceru na jajka”. Niedługa wycieczka po mieście zaczynająca się i kończąca przykładowo pod sklepem organizatora, w którym potencjalni chętni mogą dokupić niektóre rzeczy takie jak jedzenie czy picie na drogę lub naładowany powerbank. Według podobnego schematu można stworzyć wiele pomysłów.

Jak wykorzystać WI-FI?

Użytkownicy aplikacji potrzebują nieprzerwanego dostępu do internetu i modułu GPS. WI-FI ogranicza to do korzystania z jednej funkcji, która zużywa mniej baterii. Ciekawym rozwiązaniem mogą być również „inteligentne ławki”(smart benches), które łączą darmowy dostęp o sieci i możliwość doładowania smartfona. Udostępniając darmową sieć przyciągamy ludzi w okolice naszej działalności dzięki temu mamy możliwość identyfikacji użytkowników WI-FI co umożliwia pozyskanie nowych kontaktów do bazy danych.