Jako jedna z firm zrzeszonych w grupie Klaster IT mieliśmy zaszczyt poprowadzić w czwartek 3 kwietnia szkolenie zatytułowane „Nowe trendy w algorytmach Google i przyszłość SEO”. Wśród naszych gości znaleźli się przedstawiciele firm IT i agencji reklamowych, copywriterzy oraz specjaliści marketingu internetowego. Zmiany w regułach ruchu w sieci, błędy utrudniające skuteczne pozycjonowanie, wykorzystanie AI w indeksowaniu i rankingu stron oraz przegląd narzędzi do pozycjonowania, to tylko niektóre z tematów, jakie poruszyliśmy podczas tego wydarzenia. Spotkanie odbyło się w jednej z sal konferencyjnych Technoparku Pomerania.
Rozwój branży a promocja Szczecina
Organizatorem szkolenia „Nowe trendy w algorytmach Google i przyszłość SEO” była organizacja non-profit Klaster IT aktywnie działająca na rzecz branży IT w województwie Zachodniopomorskim. Zajmuje się ona nie tylko wspieraniem zrzeszanych u siebie firm w wymianie doświadczeń i kontaktów biznesowych, ale również promocją naszego miasta i regionu. Dzięki temu ma swój udział w sukcesywnym podnoszeniu atrakcyjności Szczecina dla inwestorów, pracowników lokalnej przedsiębiorczości, studentów i nowych projektów biznesowych. Agencja General Informatics wpisuje się swoją działalnością w preferowane przez Klaster IT założenia dystrybucji wiedzy, jak również poszerzania możliwości dynamicznego rozwoju różnych sektorów branży informatycznej. Z przyjemnością przyjęliśmy więc propozycję realizacji tego spotkania.
Z czego wynikają aktualne warunki pozycjonowania i co ma do tego AI
Szkolenie rozpoczęło się od przytoczenia historii programów, używanych przez Google do oceny istotności stron internetowych i udostępnianych za ich pośrednictwem informacji. Pozwoliło to na krótką demonstrację zmian w metodach pozycjonowania drogą organizacji treści, a przy okazji na przegląd błędów popełnianych przez twórców i administratorów witryn. W dalszej części szkolenia poruszyliśmy temat nowych trendów w SEO. Do najważniejszych kwestii należały tu możliwości skutecznego i kreatywnego użycia AI na rzecz lepszego indeksowania stron oraz poprawy wyników wyświetlenia danej witryny w rankingu wyszukiwań. Kluczową częścią tej części wykładu była taka organizacja treści, która zwiększy prawdopodobieństwo pojawienia się umieszczanych na stronach internetowych informacji w Googlowskiej nowości ostatnich dni, jaką jest Generative AI w wynikach wyszukiwania.
Realne założenia, konkretne przykłady
Ważną częścią spotkania była analiza struktury strony internetowej pod względem perspektywy, z jakiej jest ona „widziana” przez algorytmy Google. Dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionej firmy mogliśmy tego dokonać na konkretnym, realnym przykładzie, a przy okazji płynnie przejść do demonstracji narzędzi do pozycjonowania, czyli Semrush i Ahrefs. Czas spotkania został zaplanowany na trzy godziny. Chociaż udało nam się nieco go przedłużyć to jednak i nie zdążyliśmy poruszyć kilku kwestii, zaplanowanych w porządku szkolenia. Ostatnie kwadranse zostały poświęcone odpowiedziom na pytania naszych gości.
Przyszłość SEO, a możliwość kolejnego spotkania
Wykład w dziedzinach, w których działamy na co dzień pozwolił nam spojrzeć na nasze doświadczenie z nowej perspektywy. Oprócz tego, żywe zainteresowanie uczestników spotkania zaprezentowaną tematyką, z jakim zetknęliśmy się zarówno podczas przerwy w wykładzie, jak i w części poświęconej na pytania i odpowiedzi pokazało, że wśród przedstawicieli wielu branż istnieje zapotrzebowanie na podobne szkolenia. W przyszłości zrealizujemy więc kolejne, gdzie poza wykładem i demonstracjami poprowadzimy również część warsztatową. Wstępny plan to szkolenie dwudniowe, z rozszerzonym omówieniem tych tematów, o które uczestnicy opisanego szkolenia pytali najwięcej. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym wydarzeniu i zapraszamy na kolejne, organizowane przez Klaster IT. Do zobaczenia.