Jak promować sklep internetowy?
Istnieje wiele metod, które sprawią, że nasza strona zacznie piąć się na wyżyny popularności. Niektóre jednak wymagają sporych nakładów pieniędzy, chociaż nie jest to regułą. Występują też taktyki darmowe. Spędzisz na nich trochę więcej czasu, ale na pewno ci się to opłaci. Pamiętaj, że promocją powinieneś się zająć jeszcze przed otwarciem sklepu. Musisz przeanalizować wszystkie możliwości i nadać swojej firmie charakter. Przyłóż się do odpowiedniego opisu swoich produktów, spraw by twoje logo stało się rozpoznawalne, a domena miała chwytliwą nazwę. Oczywiście bez tego mogłoby się obejść, ale czy masz wystarczającą ilość funduszy by postawić parę bilboardów w mieście lub by w telewizji pojawił się świetny spot reklamowy twojej marki? Jeżeli na tę chwile brakuje ci środków to przyłóż się do innego sposobu promocji. Jeżeli sądzisz, że twój sklep ma potencjał – wykorzystaj go!
Zajmijmy się więc przygotowaniami.
Zanim zdecydujesz się na sklep internetowy:
- Zadbaj o odpowiedni adres twojego sklepu. Dobra domena będzie wizerunkiem twojego sklepu. Zwróć uwagę na logo twojej firmy. Niech zapadnie klientom w pamięć. To ważny element przy rozbudowie strony. Ludzie w taki sposób będą kojarzyć twoją markę.
- Przyporządkuj odpowiednie kategorie do każdej podstrony. Wszyscy chcą łatwo i przyjemnie poruszać się po internetowych witrynach. Nie każ naszym odbiorcom zastanawiać się jak zapłacić za towar.
- Kieruj ofertę do większego grona odbiorców. Nie tylko młodzież musi kupować twój produkt. Opisy powinny być atrakcyjne dla każdego, ale także posiadać odpowiedni tytuł.
- Pamiętaj, że wiele użytkowników będzie przechodziło na twój sklep za pomocą urządzeń mobilnych dlatego badaj czy witryna wyświetla się poprawnie. Zwróć uwagę na odpowiedni czas ładowania się strony. Nie zniechęcaj klienta.
- Niech twój sklep zadba o starannie zrobione zdjęcia produktów. Estetyką zdecydowanie można przyciągnąć klienta. Czasami niektóre artykuły nie są nam aż tak potrzebne, ale dzięki sile sugestii i ładnemu „opakowaniu” – przedmiot zyskuje na popularności i zwyczajnie się sprzedaje.
- Korzystaj z porównywarek cenowych. W końcu miesięcznie – z przykładowej strony, jaką jest ceneo.pl – posługuje się tysiące użytkowników. Zadbaj o obecność twojego sklepu na takich witrynach. Zastanów się też czy umieścić swój sklep na najpopularniejszej przeglądarce czy może wypromować się na tych mniejszych, ale w paru miejscach. Każda ma inny regulamin i politykę cenową dlatego zrób rozeznanie.
- Pozycjonuj swoją stronę uczciwie i legalnie. Układaj frazy, które będą szczegółowe. Ułatwi to osobom z zewnątrz wyszukanie twojej strony. Klienci często błąkają się po internecie by odnaleźć upragniony przedmiot czy usługę. Możesz im to ułatwić. Korzystaj jedynie z fachowych usług pozycjonowania sklepów internetowych.
- Reklamuj się na popularnych social media. Wymaga to minimalnego budżetu, ale nie są to tak ogromne sumy jak w przypadku spotów telewizyjnych. Wchodź na grupki, w których mogą znajdować się potencjalni odbiorcy. W końcu istnieją też posty pod którymi można się w jakiś sposób wypromować. Wystarczy trochę czasu i zaangażowania.
- Pozycjonowanie sklepu ułatwi ci pewien dodatek. Jest nim blog na którym, możesz umieszczać artykuły z wartościową treścią. Pozwolą ci też wyraźnie zbliżyć się do twoich czytelników, a może i przyszłych klientów. Jeżeli treści zawarte na twoim blogu będą unikatowe i porządne zdobędziesz zyski, zaufanie klientów, a twoja strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwaniach. Pamiętaj, że takie działanie wymaga czasu i cierpliwości. Nie od razu będziesz na szczycie.
- Istnieje kolejny sposób promocji, wymaga on jednak większego budżetu. Jest nim reklama w Google Ads. Jeżeli możesz sobie na nią pozwolić bądź pewien, że klient na pewno gdzieś zauważy twoją stronę. Linki sponsorowane wyświetlają się jako trzy pierwsze pozycje przy wynikach wyszukiwania. Podczas przygotowywania naszej reklamy musimy pamiętać by nadać produktom odpowiednie frazy kluczowe. Stwórz strategię, która pozwoli docierać do klientów będących zainteresowanymi twoim produktem. Jeżeli tego dobrze nie przemyślisz, może okazać się, że wydasz pieniądze w błoto.
- Współpraca z influencerami to też jakiś sposób na promocję twojej marki. Teraz świat kręci się właśnie wokół nich. Ludzie chcą wiedzieć wszystko o tym co robią, gdzie jadą i skąd mają niektóre produkty. Tu masz okazję się wykazać. Napisz do kogoś takiego proponując współpracę. Wyślij produkt do przetestowania lub kod rabatowy dla ich odbiorców. Możliwości jest wiele. Zacznij działać w tym kierunku. Jest to coraz bardziej efektywne.
Promując swój sklep nie musisz ograniczać się wyłącznie do działań online. Jest wiele innych sposobów, dzięki którym uzyskasz rozgłos. Wykaż się kreatywnością, możesz inspirować się różnymi branżami. Nie trać zapału!
Poniżej przedstawiamy wykonane przez nas sklepy internetowe, które prężnie działaja na rynku i są znaczące w swojej branży:
Sklep internetowy Moto-ABC – Nazwa nie jest przypadkowa, alfabet motocyklisty czy wielbiciela quadów obejmuje nie tylko maszyny i kaski, ale także odzież, buty, chemię, części zamienne, gogle, akcesoria i gadżety. Jeśli coś ma związek ze sportem motorowym, na pewno można to znaleźć się w zaprojektowanym przez nas sklepie internetowym. Moto-ABC współpracuje z takimi markami jak Kappa, Junak, Linhai, Maxxis, Motul, Oxford, RST, Shima, TGB, Wossner, Nolan, Keiti, Held, FLM, Fox, Extreme Style, Dragon Winch, CrossPro, Brubeck, Bell, Arai, Acces Motor i wieloma innymi.
Sklep internetowy Owocowy Świat to BIO sklep online ze zdrową żywnością. Zdrowie to przede wszystkim dieta. Ważną rolę odgrywa oczywiście unikanie infekcji i przeziębień, aktywny tryb życia, bądź uprawianie sportu oraz regularnie nawadnianie organizmu ale zgodnie z powiedzeniem „jesteś tym co jesz” bardziej opłaca się inwestować w zdrową żywność, niż po zaniedbaniu zbilansowanych posiłków – w leczenie. Odpowiednia dieta jest trzonem profilaktyki zdrowotnej. Dlatego warto zainwestować swój czas w zainteresowanie sposobami bilansowania poszczególnych składników żywności i zdobyć nieco wiedzy na temat stosownych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem żywności zdrowej i żywności ekologicznej. Podstawowym kryterium podziału jest stopień przetworzenia żywności.
Outletbud.eu – Jeśli ma być dobrze i tanio, a przy tym na tyle solidnie by móc nie zawracać sobie głowy remontami przynajmniej przez kilka lat, warto zajrzeć na stronę Outletbud.pl – działa ona zarówno na naszym rodzimym tynku jak i realizuje zamówienia zza granicy. Jak wskazuje nazwa Outletbud jest sklepem internetowym, który po outletowych cenach proponuje podłogi, osprzęt kuchenny i łazienkowy, mozaiki kamienne, płytki, systemy grzewcze i ich akcesoria, takie jak na przykład kolektory słoneczne.