Większość z nas zna Google Maps. Jest to aplikacja kompatybilna zarówno z komputerem jak i telefonem. Często program przydaję nam się w podróży. Co robisz, kiedy nie wiesz jak dotrzeć do rodziny z innego miasta? Wchodzisz właśnie tam i sprawdzasz trasę. Wydaję się to znacznie lepszą perspektywą, niż wyciąganie starej mapy z dna twojego samochodu. W mapach Google mamy widok na kraj, świat, a nawet całą Ziemię. Często oglądamy widoki panoramiczne, przenosząc się do innego miasta w parę minut! Jednak jedną z najbardziej przydatnych funkcji (szczególnie dla firm) jest odnajdywanie twojej strony internetowej. Mocno wpływa na rozwój firmy. Im więcej kliknięć – tym większa szansa na pozyskanie klientów.
Co wspólnego ma Google Maps z pozycjonowaniem?
Szukając przykładowo wykwintnej restauracji w swoim mieście wchodzisz oczywiście na Google. W końcu często nie bywasz w takich miejscach, więc wolisz sprawdzić na zaś. Nikt nie chce skończyć z niedobrym jedzeniem, dodatkowo wydając niemałe pieniądze w obskurnej knajpie. By uniknąć takiej sytuacji, wpisujesz odpowiednią frazę i wyskakuje ci szereg wyników. Ciebie jednak zainteresowała mapka, która wyświetliła się pierwsza. Zwraca uwagę i jest przejrzysta. Pod nią wyróżniamy trzy restauracje, które mają wysokie oceny. Jedna z nich jednak czymś się wyróżnia. Mianowicie -swoją przyjazną, ale elegancką atmosferą. Nie musisz nawet wchodzić na stronę, bo obok wyświetlają się miniaturki wybranych restauracji, a nawet numery kontaktowe. Teraz pozostało tylko zadzwonić i zarezerwować miejsce. Albo od razu wyznaczyć trasę, z punktu w którym jesteśmy do pożądanego obiektu.
Oczywiście by dana firma znalazła się w takim systemie musi spełnić parę warunków. Jednym z czynników jest jakość naszej strony. Ale czy to wszystko? Ważniejsza wydaję się optymalizacja profilu w Google Moja Firma. Trzeba pamiętać o stworzeniu dobrej wizytówki. Tak by użytkownikom, którzy wpisują wybraną frazę np. godzinę otwarcia/zamknięcia naszego biznesu wyskoczyło poprawne okienko.
Dzięki naszej aplikacji możemy również sprawdzić wszystkie dane związane z wyświetlaniem strony (na komputerach jak i telefonach). Po zobaczeniu miesięcznego raportu zarejestrujesz na jaką skale rozwija się twoja firma.
Usprawnienie wizytówki nie jest trudną rzeczą i na pewno nie zajmie ci wiele czasu, a może ci przynieść wiele korzyści. Rozwiń swoją firmę i spraw by prężyła się w górę.
Od czego zacząć?
Na pewno wiesz czym jest konto Google. Większość z nas jest tam dawno zalogowanych, ale jeżeli zostałeś w tyle – nie czekaj i od razu się tego podejmij.
- Pamiętaj by nazwa twojej firmy była łatwa do zapamiętania dla potencjalnych klientów. Zawrzyj w niej istotne informacje, pamiętając by tekst nie był przesadzony lub zbyt długi.
- Absolutną podstawą są oczywiście dane kontaktowe. Wystarczy pamiętać o wpisaniu adresu firmy, telefonu kontaktowego oraz adresu naszej witryny.
- W późniejszym etapie zacznij wystukiwać istotne informacje na temat godzin otwarcia i zamknięcia twojej firmy, obszaru w którym działa i kategorii naszej branży. W opisie używaj słów kluczowych i spraw by treść była miła w odbiorze. Nie musisz budować niepotrzebnych ścian tekstu. Nasz klient na pewno chciałby wiedzieć wszystko zwięźle i na temat.
- Twojej stronie na pewno przyda się logo firmy, które przykuje wzrok. Troszcz się by obrazy miały dobrą jakość i były odpowiednio dopasowane, ponieważ mogą pojawić się w wyszukiwaniu na naszej mapce.
- Umieszczaj odnośniki na swojej stronie, linki to też droga do sukcesu! Po jakimś czasie twój adres URL może zostać przez ciebie zmieniony na nieco lepszy w odczycie.
- Niejednokrotnie sprawdza się opinię klientów, więc to coś o co naprawdę trzeba zadbać. Niestety nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Często mimo starań – ludziom coś nie odpowiada. Dodatkowo firmy, które z nami konkurują częstą wystawiają nam negatywne opinie by przyciągnąć klientów w ich stronę . Na szczęście robotom Google coraz łatwiej idzie wyszukiwanie i usuwanie fałszywych kont. Więc sam lepiej też nie zakładaj sztucznego profilu!
Te czynności nie wymagają zbyt dużego wysiłku, prawda? A znacznie mogą przybliżyć cię do sukcesu. Pozycjonowanie Google Maps nie generuje żadnych kosztów, za to sprawia, że twoja branża ma szansę na większe dochody. Niestety punkty wymienione powyżej na pewno nie są wszystkimi czynnikami od których zależy pozycja twojej firmy. Nigdzie nie znajdziemy pewnych algorytmów, ale dzięki znanym nam działaniom pozyskamy to co najważniejsze – nowych klientów.
Zlecając nam usługę pozycjonowania, dokonujemy wszelkich starań by Twoja pozycja w Google Maps była jak najwyższa. Mamy swoje sprawdzone techniki i rozwiązania, którymi dzielimy się tylko z partnerami biznesowymi. Zapraszamy do kontaktu!