Prowadzenie firmy to fascynująca przygoda regularnie powiększająca saldo na koncie

 

W teorii oferowane produkty nie mają klientów tylko fanów, zaś marki nie znajdują nabywców tylko wyznawców. Jednak każdy specjalista od marketingu doskonale zdaje sobie sprawę, że teorie konstruowane są w oparciu o normy idealne, wedle których prowadzenie firmy to fascynująca przygoda regularnie powiększająca saldo na koncie. Również w teorii marketer nie musi się martwić o potrzeby klienta – klient i tak kupi to co firma wypuści na rynek. Tyle teorii…

Skuteczna i wypozycjonowana strona internetowa to podstawa każdej firmy.

Jak wygląda rzeczywistość rynku? Czy klient zna swoje potrzeby?

Rzeczywistość jest dynamicznym zjawiskiem porównywalnym do systemu naczyń połączonych, w którym zrównanie poziomów oznacza katastrofę. Laicy nazywają to wielką niesprawiedliwością w której jednocześnie działają firmy lepsze i gorsze; te które pławią się w profitach i te, które cienko przędą. Te bogate rezerwują większe budżety na reklamę dzięki której zostaną poznane przez miliony, wśród których znajdują tysiące klientów. Słabsze firmy zaś każdego dnia biorą udział w tzw. wyścigu szczurów stając między innymi do przetargów gdzie istnieją tylko dwa okrutne kryteria – znajomości i cena.

Jak znaleźć się wśród „lepszych” firm?

W pierwszej kolejności trzeba mieć świadomość, że nie jest to łatwe zadanie ale jeśli nie boisz się trudnych wyzwań to większość problemów masz już za sobą – w końcu to świadomość jest wszystkim. Poza tym musisz pamiętać, że trudność wynika z faktu iż nie ma jednej prostej recepty na sukces typu „wypuść milion koszulek ze swoim logo i świat dowie się, że jesteś”. Możesz tę trudność ominąć analizując potrzeby swoich klientów i możliwości swoich ruchów na tym tle.

 

Zaufaj profesjonalistom – przykładowa realizacja dla Kancelarii Adwokackiej

 

Prezentacja korzyści – jaka jest różnica między cechą produktu a korzyścią?

Znając prawidła psychologii społecznej wiesz na pewno, że ludzie nie chcą czytać książek ale chcą biegle wykorzystywać ich treść. Ta właściwość pozwala skojarzyć czym jest cecha a czym oczekiwana korzyść. Jako specjalista od marketingu skup się na zaakcentowaniu korzyści wynikających z posiadania prezentowanego produktu lub zamówienia Twoich usług. Na przykład przewoźnik powinien reklamować swoją firmę hasłem „Szybko i bezpiecznie” zamiast „Piękne samochody z certyfikatami”. Rozróżniamy trzy rodzaje korzyści:

  • ekonomiczne: finanse to nie tylko cena, ale także koszty dostawy oraz utrzymania produktu lub usługi.
  • funkcjonalne – są związane z tym, czy i w jaki sposób produkt lub usługa spełnia oczekiwania ? Czy usuwa zmęczenie, czy poprawia samopoczucie, czy konserwuje odzież, czy pomaga dobierać dane techniczne bramy?
  • psychologiczne lub emocjonalne – należą do nich emocje i poglądy związane z produktem lub usługą, albo przezeń wzmacniane. Mogą one obejmować poczucie odpowiedniego statusu, np. przy zakupie luksusowego garnituru, albo markowej porcelany, lub poprawę nastroju dzięki odczuciu przyjaznej i uprzejmej obsługi w kawiarni albo kancelarii adwokackiej. Może to być również poczucie zaufania, że odpowiednie rozwiązanie zostanie znalezione, bez względu na to czy dotyczy awarii komputera czy uporczywego kaszlu.

Jeśli produkt lub usługa daje korzyści w każdej z wymienionych kategorii to firma, która je oferuje jest na najlepszej drodze do bycia tą bogatszą firmą, której powodzenie laicy wskazują jako niesprawiedliwość. Na pewno znasz jakąś markę, która gwarantuje swoim klientom zadowolenie wynikające z kombinacji trzech wymienionych rodzajów korzyści. Może Mazda? Doskonałe silniki – duża moc przy oszczędności paliwa plus bezawaryjność – to korzyść ekonomiczna. Doskonała przyczepność, świetne wyciszenie wnętrza i doskonałe zawieszenie to korzyści funkcjonalne. Do psychologicznych korzyści zaś można zaliczyć elegancję karoserii i komfortowe urządzenie wnętrza.

Nasze realizacje charakteryzują się wysokimi pozycjami w Google i dostępu do strony na wszystkich urządzeniach.

Podumowując:

  • Warto pamiętać, że produktów nie są jednoznaczne z korzyściami.
  • Klienci kupują przede wszystkim z uwagi na oczekiwane korzyści.
  • Największe powodzenie na rynku mają te produkty lub usługi, które zapewniają korzyści ekonomiczne, funkcjonalne i psychologiczne.
  • Podczas konstruowania oferty należy pamiętać, że 30 % konsumentów nie kieruje się przy podejmowaniu decyzji ceną – to właśnie oni są najbardziej dochodowym targetem.
  • Kto nie jest w stanie wykazać korzyści bez których klient się nie obejdzie, ten jest skazany na konkurencję cenową.

 

 

Artykuł okazał się pomocny? Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *