preloader
Przejdź do głównej treści

Content Marketing – skuteczne pozyskiwanie ruchu i klientów

 

content marketing zyski

Wielu marketerów boryka się z dylematem czy skupić się na pozyskiwaniu ruchu czy może na zdobywaniu linków. By pogodzić jedno z drugim należy oprzeć swoje działania o Content Marketing – w ten sposób buduje się świadomość marki zdobywając jakościowy ruch na swojej stronie a przy okazji zyskuje linki. Wbrew pozorom nie jest to trudne, wystarczy zmienić punkt widzenia na promocję.
Wspomniany we wstępie dylemat wynika z tego, że większość osób która intensywnie prowadziła działania SEO nie potrafi na początku podejść do kwestii pozyskiwania ruchu przez Content Marketing z nastawieniem osoby początkującej, czyli ze „świeżym umysłem”. Trudno inaczej pojąć że linki są w działaniach CM efektem ubocznym prac skupionych na ruchu. Owszem, dbałość o ich umiejscowienie pozostaje, lecz nie powinny być one jedynym celem.
Na wejścia bezpośrednie lub z wyszukiwarki po wpisaniu nazwy marki przekłada się pozyskiwanie użytkowników, dlatego właśnie ono powinno być sednem strategii działań opartych o Content Marketing. Powtórzmy to – pozyskanie jak największej liczby użytkowników powinno być Twoim głównym założeniem, dokonasz tego najlepiej poprzez odwołania lub budowanie świadomości marki. Jako działania długofalowe w dalszej perspektywie znacznie poprawią one ruch z kanałów organic, referall oraz direct, ze szczególnym akcentem na organic.

content is king

Jak pozyskać ruch poprzez Content Marketing?

Znajdź użytkownika zamiast czekać aż trafi na Twoją stronę
Załóżmy, że prowadzisz stronę ze sprzętem nagłośnieniowym. Możesz oczywiście po prostu siedzieć i czekać aż klienci sami na nią trafią. Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę konkurencyjność w swojej branży czekanie na użytkowników może trochę potrwać, albo wręcz wydłużyć się w nieskończoność. Możesz więc zamiast czekać, spróbować dotrzeć do kogoś kto może być zainteresowany Twoją ofertą.
Oczywiście, działają w sieci portale na których organizatorzy eventów, akustycy i właściciele klubów porównują parametry i przydatność sprzętu szukając dla siebie najlepszej opcji. Miejsca takie są jednak oblężone przez konkurencję. Oznacza to mniej więcej tyle, że przebicie się na takim portalu będzie sporo kosztować. Czemuż by jednak nie uprzedzić ruchu klienta i nie wykorzystać taniego w porównaniu rozwiązania pozwalającego do niego dotrzeć? Dlaczego na przykład Twój artykuł nie miałby się pojawić na regionalnym serwisie odwiedzanym przez lokalną społeczność? Zachodzi duże prawdopodobieństwo znajdzie się wśród nich grupa osób, które zechcą skorzystać ze sprzętu nagłośnieniowego, a poprzez to z Twojej strony internetowej.
Dzięki odpowiedniemu researchowi sprawdzisz gdzie w Polsce albo jakie kluby mogą potrzebować Twojej oferty, a potem do nich dotrzesz. Jeśli zaś posiadasz fizyczną lokalizację swojej firmy możesz też skorzystać z wizytówek Google Maps, to doskonały sposób na dotarcie do użytkownika w ruchu.

seo i content

Artykuł musi budzić ciekawość od tytułu po zakończenie

Jeśli zamierzasz stworzyć artykuł pod tytułem „Jaki sprzęt nagłaśniający jest najlepszy” to idziesz w złym kierunku. Dla tego zapytania Google znajdzie 31 tys. wyników. Możliwe, że lepiej będzie stworzyć tekst o specjalistycznej tematyce, który będzie mieć lepszy współczynnik konwersji niż artykuł skierowany do jak najszerszej grupy odbiorców. Również promocja takiej formy będzie znacznie tańsza z racji znacznie mniejszej konkurencji.
Dobrze byłoby, żeby tekst o zawężonej tematyce był w stanie w pełni odpowiadał na pytania użytkownika budując przy tym odpowiednią potrzebę możliwą do zrealizowania przez odwołania do innej strony. W każdej kampanii Content Marketingowej takie artykuły doskonale się sprawdzają. W przypadku stworzenia tekstu o przewrotnym tytule, np. „Jaki sprzęt NIE sprawdzi się w klubie” albo o tytule sugerującym garść rozwiązań np. „Pięć najlepszych zestawów głośnikowych” jesteś w stanie wywołać zainteresowanie klienta tak w kanałach social media jak i w wynikach wyszukiwania. Trzeba tylko pamiętać, by artykuł był przyjazny SEO i miał wartość dodaną dla użytkownika. Jeśli tylko pojawia się taka możliwość, wrzucaj swoje teksty w popularnych serwisach, dzięki temu nawet poruszając bardzo delikatną kwestię jak wytrzymałość końcówek mocy, użytkownik chętniej podejmie decyzję o skorzystaniu Twojej oferty – w końcu znajduje ją w miejscu, które lubi.

Jeśli ruch, to nie linki

Jeszcze stosunkowo niedawno dość chętnie wykorzystywaną metodą pozyskiwania linków było tworzenie tekstów o niskiej jakości zarówno pod względem konstrukcyjnym jak i merytorycznym i wrzucanie ich na specjalnie przygotowane strony internetowe. Umożliwiało to pozyskanie kilku linków do strony internetowej. Pomimo tempa zmian jakim podlega dzisiejszy świat i metamorfozy algorytmu Google wciąż można spotkać osoby działające zgodnie z taką strategią. Co gorsza, taka postawa pojawia się w działaniach Content Marketingowych. Zamiast jednak mylić CM z metodą pozyskiwania linków, lepiej będzie postarać się pozyskać ruch z rozpowszechnianych tekstów. Trzeba stwierdzić, że praca nad wysokim miejscem w wyszukiwarce jest niełatwa, zabiera mnóstwo czasu i często się nie zwraca. Spojrzenie na promocję jako próbę pozyskania ruchu może sprawić zmianę kierunku na rzecz pozyskania nawet niewielkiej liczby użytkowników zdecydowanych do wykonania konwersji.

Pozytywne formy CM

W ramach Content Marketingu da się tworzyć treści w sposób intuicyjny, tyle tylko że na dłuższą metę takie działanie wdrukuje Ci pogląd, że CM nie działa. Żeby kampania Content Marketingowa była skuteczna, konieczne jest zastosowanie taktyki win-win. Artykuły muszą przynieść korzyć zarówno serwisowi, który je zamieszcza jak i Tobie.
Aby kampania Content Marketingowa przyniosła skutek, należy zastosować taktykę win-win. Korzyść z publikacji masz odnieść Ty, ale również serwis, który tę publikację zamieścił. W jaki sposób? Dobrze przygotowana i budząca zainteresowanie forma z dobrze opracowanym SEO zwiększa szansę, że oprócz jej promocji wewnątrz danego serwisu pojawi się ona także w wynikach wyszukiwania. Jeśli ruch na stronie partnera będzie wynikiem oddziaływania Twojego tekstu, być może pojawią się zamówienia na następne. Bonusem będzie stała promocja Twojej strony z treści uplasowanej wysoko w wynikach wyszukiwania. Traktuj więc publikacje na polach zewnętrznych jako zapowiedzi dalszej współpracy, może dojść do tego że jednym artykułem odmienisz swoje życie lub życie partnera, co przełoży się też na Twój biznes.

Postaw na różnorodność!

Content Marketing to nie tylko artykuły. To także schematy, filmy czy prezentacje. Poeksperymentuj z formami by dowiedzieć się jaka będzie dla Ciebie najlepsza Możliwe, że zamiast współpracy z portalem warto ją nawiązać z blogerem, albo stworzyć ciekawą prezentację na któryś z popularnych serwisów. Różne rodzaje treści mogą odmiennie wpływać na liczbę konwersji i na to jak Twoja marka jest postrzegana. Sprawdzić jaki rodzaj treści sprawdza się u Ciebie najlepiej możesz z pomocą narzędzi analitycznych mierząc ruch na swojej stronie.