preloader
Przejdź do głównej treści

Celem zysk, czyli pozycje w Google 1-3

Wysokie pozycje w Google

Na wstępie należałoby wyjaśnić przede wszystkim co to tak naprawdę jest SEO. SEO (z ang. Search engine optimization) to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, mówiąc prostszym językiem to działania, które sprawiają, że dana strona internetowa zajmuje jak najwyższą pozycję w różnych wyszukiwarkach wpisując przez poszukiwanego wybrane frazy kluczowe czy słowa. Czyli wpisując np. strony internetowe szczecin, żeby nasza strona znalazła się w pierwszych pozycjach w wyszukiwarce.

Pozycje w Google 1-3 sprawią, że każdy biznes kwitnie.

Frazy kluczowe to słowa, których używa klient podczas wyszukiwania nas w sieci. Aby odpowiednio wybrać frazy warto zastanowić się jakich słów my byśmy użyli wyszukując potrzebną nam informację, może warto zrobić rozeznanie również wśród znajomych? W pierwszej myśli może nas przerazić, że tych słów jest zbyt wiele i okazać się może, że te które sami wybraliśmy okażą się nietrafne. Na koniec warto przeanalizować ilość wyszukiwań na każdą frazę w raportach dopasowania słów kluczowych, które udostępnia nam Google i wybrać najbardziej popularne frazy.
Trzy elementy, na których bazują pozycjonerskie działania:

  • działania zewnętrzne czyli budowanie zaplecza, linki,
  • optymalizacja kodu strony www, jej budowy, struktury i treści,
  • stosowanie algorytmu wyszukiwarek

Pozycjonowanie strony internetowej nie jest łatwą sprawą, dlatego nie każdy może i nie każdy potrafi się tym zająć. Wielu amatorów oferuje standardowe działania, a brak efektów takiej pracy klient dostrzeże po jakimś czasie.

Każda firma zajmująca się SEO ma swoje przetestowane metody i techniki pozycjonowania. Tutaj liczy się doświadczenie know-how wypracowane długoletnią pracą.

Warto czy nie?
Każdy nowy przedsiębiorca w dzisiejszych czasach powinien mieć swoją wizytówkę w internecie i wielu się na nią decyduje, a co zatem z pozycjonowaniem? Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że bez tego nie zaistniejemy w internecie, uniemożliwia to zbyt duża konkurencja. Od tego zależy nasze by c albo nie być. Zatem warto się na to zdecydować i kierować się zasadą, że im łatwiej i szybciej klient znajdzie nas w internecie tym większa szansa na sukces.
Strona internetowa w dobie dzisiejszych mediów jest najbardziej skuteczną reklamą a zarazem najmniej inwazyjną. Nie mówimy tutaj o nachalnych reklamach, które wyskakują wszędzie na każdej stronie. Wyszukiwarka to właśnie to miejsce, w którym powinniśmy być bo tam szuka nas nasz przyszły klient.
Ile trzeba czekać na efekt?
Niestety długo a czasami i nawet bardzo, bardzo długo. To właśnie tej kwestii najczęściej klienci nie potrafią zrozumieć. Pozycjowanie strony www to bardzo długotrwała i żmudna praca. Efekty mogą być dopiero widocznego po miesiącu a nawet i kilku. Jednak uzbroić się w cierpliwość i poczekać a jak wiadomo cierpliwość popłaca. Im większa konkurencja tym ciężej jest przebić się przez doświadczone firmy i przeskoczyć je w wyszukiwarce. Prócz słów i fraz kluczowych, które odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu istotnym elementem jest również sama budowa strony tzw. seo-frendly czyli strona dla wyszukiwarki musi być stworzona tak, aby była dla niej „atrakcyjna” pod względem tekstów, kodu czy linków.

Profesjonalne pozycjonowanie opiera się ogromnej precyzji i poświęconej uwagi. Wszystkie zmechanizowane działania (programy pozycjonerskie) są dość szybko wyłapywane przez google, czego efektem będzie natychmiastowy spadek naszej pozycji w wyszukiwarce. To jaki mamy zamierzony cel ma też wpływ na czas oczekiwania na efekty. Im wyższą chcemy mieć pozycje tym dłużej będziemy na nią czekać