Jak rozkręcić biznes dzięki przemyślanej stronie internetowej?

Przemyślana strona internetowa

Opiszemy główne detale, które decydują jak  powstaje strona internetowa. Nie możemy bazować tylko na wartościowym pomyśle czy atrakcyjnej szacie graficznej, nie wystarczy również chwilowe zacięcie w pozyskiwaniu nowych materiałów. Aby stworzyć dobrą stronę internetową pozyskującą dużą liczbę klientów, która stanie się identyfikatorem firmy potrzebujemy przede wszystkim dobrze skonkretyzowanego planu, ciągłej aktywności również cierpliwości i wysiłku.

Dobry pomysł to dobra strona internetowa

Zanim przystąpimy do przedsięwzięcia należy dobrze przemyśleć swoja wizję, przedyskutować ten temat z osobami, które dobrze znają nas i nasze upodobania i pasje. Możemy to zrobić z współwłaścicielem, partnerem handlowym lub życiowym. Pozwoli nam to uniknąć tendencyjnej oceny, która nie zawsze jest profesjonalna. Kiedy to wszystko mamy za sobą możemy zadać sobie pytanie: „czy jest to odpowiedni pomysł”?

Dobra orientacja w sytuacji

Przy pracy nad swoją strona internetową warto byłoby znaleźć odpowiedź na kilka istotnych pytań:

  • jak duże jest zapotrzebowanie na mój produkt lub usługę?
  • jak bardzo oryginalny jest mój produkt?
  • czy istnieje duża rywalizacja na rynku w tym obszarze?
  • co nowatorskiego mogę wnieść w tej dziedzinie na rynek?

Możemy posiłkować się monitorowaniem stron o podobnej tematyce, śledzić fora branżowe, przypatrzeć się zainteresowaniu portali społecznościowych. Jeżeli mamy przekonanie lub wydaje nam się, że strona internetowa zasługuje na zwycięstwo zawsze warto mieć takie rozeznanie.
Dość często obserwujemy takie zjawisko, że nawet najbardziej nowatorski projekt – w zamierzeniach twórców – był rozpowszechniony w nieco innej postaci poza granicami danego kraju. Należałoby przeanalizować rozwój innych serwisów, które wyłoniły się na rynku i nie musiały rywalizować z konkurencją. Kiedy nasz pomysł jest unikatowy warto to wszystko wiedzieć.
Posiadanie niepowtarzalnego pomysłu nie zawsze jest wyznacznikiem sukcesu często wystarczy odpowiednie przekształcenie dostosowane do interesującej nas grupy finalnej. Kiedy indziej wystarczy odwzorować pomysł, który znalazł użytek w innej części świata.

Systemy grzewcze - Strona wwwZrealizowana przez nas strona internetowa – Centrum Serwisowe Systemy Grzewcze

Dobre zestawienie techniczne

Drobiazgowy plan strony to podstawa powodzenia w tworzeniu strony. Nasz plan powinien zawierać: tematyczne rozmieszczenie wszystkich działów, wygląd, loga i odpowiednio dobraną szatę graficzną, dopiero wtedy możemy zatrudnić programistów, grafików i redaktorów.
Obecnie w  dominującym interfejsie coraz częściej natkniemy się na większą czcionkę i minimalizm przy wykazie działań. Rezygnujemy z modelu strony, który już na wejściu bombarduje nas nieistotnymi informacjami na pasku bocznym. Tworząc stronę w myśl zasady ”im więcej tym lepiej” raczej nie powinniśmy spodziewać się sukcesu.

Dobry system autorski a może komercyjne rozwiązanie?

My Polacy propagujemy przekonanie, że najkorzystniej jest stworzyć stronę na autorskim systemie CMS z uwagi na bezpieczeństwo i jakość. Mamy jeszcze do dyspozycji systemy Open Source, autorskie rozwiązania, które zapewniają lepszą jakość i większe bezpieczeństwo, niestety ciągle panuje stereotyp, że jeżeli coś jest za darmo to jest gorszej jakości „nagminnie stosowany błąd”, bo właśnie w  początkowym etapie tworzenia strony decydujemy o jej popularności.

Dobra informacja, systematyczne poprawki

Zanim zlecimy wykonanie przedsięwzięcia jakim jest nasza strona internetowa pamiętajmy o przejrzystym przekazie naszego pomysłu by uniknąć nieścisłości i wydłużenia prac nad naszą koncepcją. Pamiętajmy, że tworzenie strony to nie tylko programowanie i grafika jest to również tworzenie raportów, badanie testowanych funkcji a wszystko to wymaga wielu godzin pracy. Doprecyzowanie wszystkich elementów trwa kilka tygodni.

Proces tworzenia strony internetowej

Obecnie proces tworzenia witryny nie stanowi problemu dla większości programistów bądź grafików bieżącym dylematem jest nakłonienie jak największej liczby osób do wizyty i pozostania na naszej stronie. Przedstawimy zagadnienia jak powinna być zaplanowana i zredagowana strona internetowa.  Naturalnie zdajemy sobie sprawę, że znaczna część z przedstawionych spostrzeżeń może okazać się oczywista pomimo to z naszego doświadczenia wiemy, że firmy jak i osoby prywatne nie zawsze na wszystko zwracają uwagę a niestety takie uchybienia w praktyce mogą nas kosztować sporo nerwów, czasu i nakładu finansowego.

Zlecenie wykonania strony internetowej dla firmy

Mogłoby się wydawać, że każdy zainteresowany posiadaniem witryny bez najmniejszego problemu zakłada ją i zarządza.
Obserwowane przez nas wydarzenia pokazują, że największy sukces i zainteresowanie odnotowują serwisy opracowane i zarządzane przez właścicieli. Najczęściej są to osoby z pasją, programiści opracowujący swój program, który przypadkiem osiąga sukces na globalna skalę. Przykładami są Google, Nasza-Klasa, Facebook jak i inne start-upy to dzieło samych twórców. Ci ludzie od pierwszego pomysłu po zamknięcie projektu dopilnowywali wszystkiego sami. Pamiętajmy, że partner biznesowy znający się na grafice, kodowaniu czy programowaniu to ogromny skarb i w takim przypadku możemy liczyć na powodzenie naszego planu.
Zanim zamówimy stronę internetową w firmie zewnętrznej pamiętajmy by zawsze bardzo przejrzyście i skrupulatnie przedstawić nasze wymagania i oczekiwania. Obowiązkowo dokonujemy zapisu przenoszącego autorskie prawa majątkowe na nas, czyli zleceniodawcę. Jest to bardzo ważne gdyż zamawiamy stronę, która jest wizytówką naszej marki.

Warto przeanalizować ustawę dotyczącą praw autorski :

Art. 43. ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych
1. Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw majątkowych lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie, twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia.
2. Jeżeli w umowie nie określono wysokości wynagrodzenia autorskiego, wysokość wynagrodzenia określa się z uwzględnieniem zakresu udzielonego prawa oraz korzyści wynikających z korzystania z utworu.

Nie znając prawa nie jesteśmy zwolnieni z jego przestrzegania, unikniemy w ten sposób przykrych doświadczeń takich jak oczekiwanie na cześć zapłaty za wykonanie dzieła przez firmę, której zlecaliśmy nasz projekt.
Zapis o udzieleniu licencji nieodpłatnie to również jeden z kluczowych rzeczy, o których należy pamiętać. Zawarcie odpowiedniej umowy jeszcze przed rozpoczęciem prac nad stroną by autorowi przysługiwało wynagrodzenie jedynie za wykonanie serwisu internetowego. Często o tym nie pamiętamy a jest to duży błąd.

Projekt inwestycyjny a strona internetowa firmy.

Systematyczne dodawanie ambitnych artykułów, troszczenie się o ciągłą ekspansję firmy często jest niewystarczające. Dlaczego tak się dzieje? Stworzenie nowej strony internetowej obecnie to nie jest mały wydatek (od kilku do kilkunastu tysięcy – zobacz cennik projektowania stron) i to właśnie decyduje o tym, że decydujemy się na tańszą opcję. Patrząc na to z perspektywy czasu często dochodzimy do wniosku, że było to jednak nieopłacalne.
Stabilność strony, zainteresowanie użytkowników to jest najistotniejszy element, na który zwraca uwagę algorytm Google co daje nam więcej wejść i dłuższy czas przebywania na stronie. Wyższa cena to nie tylko szata graficzna a głównie narzędzia programistyczne, które dają nam lepszą szybkość, stabilność i optymalizację między wyszukiwarkami.

Profesjonalne firmy zewnętrzne to konkurencyjna cena, dokładnie wykonana praca w terminie, często w cenie dostaniemy dodatkowe usługi. Warto więc początkowo ponieść większy koszt abyśmy później mogli się cieszyć lepszymi wynikami. Nie zapominajmy o regularnym dbaniu o swój serwis i promocję przez pozycjonowanie i Google Adwords.

Responsywność witryny a strona internetowa firmy.

Urządzenia mobilne z dostępem do internetu, smartfony, tablety znacznie przyczyniają się do wzrostu liczby internautów. Zdania są podzielone jedni cieszą się z takiego obrotu sprawy inni doszukują się dziwnego fenomenu faktem jest ogromna popularność gier czy aplikacji, z której nie byłoby możliwości korzystać bez ciągłego dostępu do sieci. Internet mobilny zyskuje większa popularność od stacjonarnego. Myślę, że nikogo to jednak nie dziwi.
Internet mobilny spotkał się z dużym zainteresowaniem nie tylko z podłoża odbiorcy obecnie jest przeprowadzanych wiele badań dowodzących o jego dużej sile przebicia. Przeciętny użytkownik w skali miesiąca  korzysta o 10 godzin dłużej z internetu mobilnego. Myślę, że takie wyniki warto uwzględnić przy projektowaniu własnej witryny.

Responsywność witryny (RDW) to stworzenie jej w taki sposób by była dopasowana do różnych rozmiarów urządzeń. Niezależnie czy korzystamy z 5 czy 10 cali otwierana strona automatycznie dostosowuje się do wielkości naszego ekranu i działa tak samo stabilnie co wersja desktopowa. Gadżety przenośne  to rosnący trend, obecnie 30% internautów wyszukuje informacje właśnie z tego poziomu, 10% robi zakupy online jednocześnie rozmawiając bądź korzystając z komunikatorów. Obowiązkowe działanie marketingowe to dedykowana strona internetowa.
Obecnie użytkownicy mają możliwość korzystania z sieci w dowolnym  miejscu i czasie. Weźmy to pod uwagę. Jeżeli odwiedzą naszą witrynę z poziomu smartfona a nie będzie ona miała odpowiedniej wersji mobilnej to pomimo atrakcyjnego przekazu i oryginalności o raczej nigdy więcej nie doczekamy się ponownych odwiedzin tego samego użytkownika.

Wersję mobilną uważamy za obowiązkową.

Artykuł okazał się pomocny? Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *