Pozycjonowanie stron

Pozwól odnaleźć Twoją stronę w Internecie. Pozycje 1-3 w Google, sprawiają że każdy biznes kwitnie.

Oferta pozycjonowania stron

Pozycjonowanie to podstawa

Pozycjonowanie stron internetowych jest połączeniem różnych technik, które zwiększają pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Internet w dzisiejszych czasach jest najlepszym, niezbędnym i najskuteczniejszym miejscem do promocji Twojej firmy. Profesjonalnie wykonana strona internetowa to jednak nie wszystko. Możemy posiadać najsprytniej rozwiązaną i marketingowo opracowaną stronę w Internecie, jeśli jednak nie będzie pojawiać się wysoko w Google, nasze starania nie przyniosą żadnych korzyści. W internecie najważniejsze jest to, by Twój biznes był widoczny i trafiał bezpośrednio do grupy docelowej odbiorców. Nie dotrzemy do klienta jeśli on sam nas nie znajdzie.

Wszyscy szukają w Google

Im więcej klientów trafi na twóją stronę, tym większe będziesz miał z niej zyski. Zasada prosta. Pozycja w czołówce wyników wyszukiwania odgrywa kluczową rolę dla firm zajmujących się promocją swojej oferty w internecie. Ludzie przeglądają i patrzą na jedynie pierwsze 5-20 wyników wyszukiwania. Najczęsciej jest to tylko pierwsza strona. To jest istotny argument, który przekonuje, że Państwa strona powinna być dobrze pozycjonowana. W naszej ofercie proponujemy także dobór słów kluczowych, czyli fraz - przeprowadzamy szczegółowe analizy przy użyciu narzędzi udostępnianych przez google.

Frazy kluczowe to słowa, które klient wpisuje w wyszukiwarce by odnaleźć to czego potrzebuje. Dobór fraz jest jednym z najważniejszych elementów naszej reklamy w wyszukiwarkach. Zanim odpowiednio dobierzemy frazy, rozmawiamy z klientem o jego branży, analizujemy konkurencję oraz sprawdzamy popularność fraz w narzędziach udostępnianych nam przez Google.

Szczytowe pozycje w Google

Na czym to polega?

Posiadamy własne, przetestowane metody i techniki pozycjonowania, które rozwijaliśmy na bazie 12-letniego doświadczenia. Wyprzedzamy konkurencje posiadając know-how wypracowane długoletnią pracą.

Nasze działania polegają na:
  • pozyskiwanie starannie wyselekcjonowanych linków,
  • budowanie zaplecz pozycjonerskich, czyli stron tematycznych,
  • optymalizacja kodu strony www, struktury i treści,
  • autorskie, bezpieczne rozwiązania oparte o nasze know-how

Dbasz o dobro swojego biznesu? Pamiętaj, że pozycjonowanie strony internetowej nie jest sprawą prostą i wielu amatorów oferuje działania bez doświadczenia i wcześniej obranego planu. Brak efektów takiej pracy klient dostrzeże po jakimś czasie.

Pozycjonowanie stron internetowych - FAQ

Jakie są korzyści wynikają z pozycjonowania stron?

Praktyka pokazuje, że większość użytkowników sieci ogranicza swoje działania do sprawdzenia pierwszej, najdalej drugiej strony wyników w Google. Większość klientów trafia do Ciebie dzięki wyszukiwaniu tak zwanych kluczowych fraz w Google (jest to najbardziej popularna wyszukiwarka w Polsce). Wysokie pozycje są gwarancją zainteresowania klientów. Pozycjonowanie stron to jedna z najtańszych, a zarazem bardzo wydajnych metod promocji w sieci. Z tego powodu tak istotne są skuteczne i profesjonalne działania SEO!

Czy ma znaczenie na jaki rynek chcę wypromować swoją stronę?

Niezależnie czy pozycjonujemy stronę na rynek Poznański, Wrocławski, Lubelski lub na całą Polskę jest to zlecenie w pełni osiągalne. Potrzeba więcej czasu oraz zastosowania innych metod bowiem rywalizujemy z firmami, które podobnie jak Państwo macie swoje słabe i mocne strony. Promocja i budowanie atutów Twojej strony internetowej jest naszym zadaniem.

Pozycjonowanie nieukończonej strony-czy to ma sens?

Przygotowanie do pozycjonowania strony warto rozpocząć od wstępnej optymalizacji. Oszczędza to twoje pieniądze i czas. Nasz audyt SEO już w trakcie realizacji strony pozwoli Ci bez kosztowo wdrożyć potrzebne zmiany w ramach modyfikacji zgłaszanych do twórców strony.

Audyt SEO – co to jest?

Audyt SEO to analiza strony internetowej wykonana celem wykrycia nieprawidłowości utrudniających skuteczne pozycjonowanie organiczne. Często podczas takiego audytu zauważamy działania, które nie były bezpieczne dla Waszej strony. Audyt SEO to początek, po nim wdrażamy zalecenia które przyczynia się do oczekiwanych wzrostów.

Czym jest szerokie pozycjonowanie strony?

Przy tej metodzie wykorzystujemy dużą ilość słów kluczowych spójnych z Twoją firmą. Jest to znacznie skuteczniejsza metoda, bo ludzie znajdują na różne sposoby. W wyszukiwanych przeważają frazy mało popularne.

Czy dostane gwarancję na dobre wyniki pozycjonowania?

Bardzo często klienci pytają o gwarancję na pozycjonowanie. Wnioskujemy, że jest to spowodowane różnymi przygodami z przypadkowymi pozycjonerami. Bezpieczne pozycjonowanie to nie jest proces trwający miesiąc a szybkość zmian na lepsze trudno przewidzieć na wstępie, choć pierwsze wyniki są widoczne bardzo szybko. Z pewnością możemy Państwu zagwarantować uczciwe podejście i efekty, które nie znikną z chwilą zakończenia naszej współpracy.

Media społecznościowe- czy wspierają pozycjonowanie?

Tak! Google każdego roku zwiększa rolę social media, a efektywne pozycjonowanie to często również profile na FB, Twitterze, Pinterest i wielu innych serwisach. Jest to czynnik rankingowy, którego rola w pozycjonowaniu będzie rosła. Google widzi, czy nasza strona zbiera lajki, czy mamy udostępnienia i czy jesteśmy obserwowani. Ma to duże znaczenie w działaniach SEO.

Czy istnieje możliwość skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego?

W przypadku sklepów internetowych szczególnego znaczenia nabiera wykonanie profesjonalnego audytu SEO. Sklepy www zawsze powinniśmy pozycjonować szeroko, dzięki temu wygenerujemy możliwie największy ruch organicznych. Wynika to z faktu, iż typowy sklep ma kilkaset do kilkudziesięciu tysięcy produktów, czyli również podstron.

Pozycjonowanie strony www - jak to zrobić?

Pamiętaj by nie narażać się ryzyku tzw. filtra od Google, jest to forma kary za niedopuszczalne praktyki. Wszelkie działania SEO powinny być przemyślane i bez szkody dla Twojej strony. Trzeba przestrzegać zasad bezpiecznego pozycjonowania, działać aktywnie i odważnie.

Popularność fraz – co to oznacza?

Przeszukując zasoby sieci internauci pytają w Google o interesujące ich treści. Im popularniejsza fraza tym większa szansa na pozyskanie klienta. Popularność mierzy się liczbą zapytań (słów kluczowych) możemy to sprawdzić w AdWords udostępnianym narzędziu od Google.

SEO i SEM – co to jest?

Nazwa SEO pochodzi od skrótu oznaczającego optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych możemy to określić jako pozycjonowanie stron internetowych. Działania marketingowe w wyszukiwarkach to SEM. Jest to zagadnie nie nieco szersze obejmujące SEO oraz PPC ( płatne za kliknięcie jak działania reklamowe AdWords). Nasza agencja obsługuje działania SEO jak również SEM.

Frazy łatwiejsze i trudniejsze w pozycjonowaniu – jak to rozumieć?

Wszystko zależy od skali pozycjonowania konkurencji na daną frazę. Najwięcej czasu i pracy potrzebuje pozycjonowanie na całą Polskę, znacznie łatwiejsze są frazy lokalne. Duże znaczenie ma również konkurencja w branży. Zapewne się domyślasz, że rywalizacja w sieci pomiędzy firmami jest znacznie większa niż np. pośród lodziarniami. Bardziej forsowna jest praca na frazach ogólnych niż na wąskich i wielowyrazowych. Najlepsze frazy do pozycjonowania strony internetowej. Realnie wykorzystywane przez internautów frazy uważamy za najlepsze (bez udziwnień). Wejdź w rolę klienta, wyszukaj konkurencję i przeanalizuj frazy jakich do tego użyłeś. Możesz liczyć na naszą pomoc z użyciem niezbędnych narzędzi zmierzymy skuteczność fraz.

Czy odległość dzieląca moją firmę od waszej ma znaczenie?

Lokalizacja większości klientów zlecających nam pozycjonowanie jest dość odległa od naszej. Nie ma to znaczenia dla naszej pracy. Chętnie zajmiemy się pracą dla firm z każdego zakątka Polski. Zapraszamy.

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

​Koncentrowanie działań na frazach związanych z danym rejonem określamy pozycjonowaniem lokalnym, które wspiera Google Maps. Stosujemy je w przypadku firm działających jedynie regionalnie. Promowanie takiej strony wykraczające poza dany region byłoby nieskuteczne i bezcelowe.

Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie

Sprawdź czy znasz odpowiedzi na poniższe pytania.


1. Co jest Twoim celem?
Co chcesz osiągnąć poprzez pozycjonowanie witryn www? Czy chcesz zaistnieć tylko w Google? Czy chcesz być liderem? Czy zależy Ci na promocji konkretnych produktów? Czy liczysz na proces wzmocnienia marki? W jaki sposób mierzysz swój sukces?

2. Jak w Twojej branży wygląda zagadnienie konkurencyjności?
Jakie są słowa kluczowe charakterystyczne dla Twojej branży? Od jak dawna Twoi konkurenci działają w internecie i ile inwestują? Czy Twoja branża ma już liderów, czy wyraźnie odstają oni od reszty? Kim są owi liderzy? Czy Twoja branża jest może na etapie początków podboju internetu? Czy możesz określić poziom świadomości w kwestii pozycjonowania witryn właściwy dla Twojej branży?

3. Jakie cechy charakteryzują Twoją ofertę?
Czy jest szeroka, czy może ograniczona, lub elitarna? Mówimy o produktach czy o usługach? Co najbardziej chcesz wypromować? Jak wyglądają Twoje cenniki? Czy dokonywano już optymalizacji/pozycjonowania Twojej oferty i jej serwisów?

4. Jakie cechy charakteryzują Twoją stronę www?
Od jak dawna strona „wisi” w sieci – lata, miesiące, tygodnie? Od jak dawna zajmujesz się jej rozwojem? Mówimy o stronie statycznej, czy dynamicznej? Jak wygląda jej historia? Czy była już modyfikowana pod kątem pozycjonowania? Na jakim oprogramowaniu się opiera?

5. Jak prowadzisz swoje procesy marketingowe?
Czy zdarzyło Ci się już korzystać z usług pozycjonowania, jeśli tak to w jakim zakresie i z jakim skutkiem? Jakie inne działania marketingowe były podejmowane w związku z Twoim serwisem? Jak się prezentuje Twój dział marketingu – jakie ma zadania i jakie cele, co zlecasz a co realizujesz we własnym zakresie?

6. Ile chcesz zainwestować w pozycjonowanie stron www?
Czy Twój budżet ma ściśle określoną wielkość? Czy zakładasz, że budżet może zostać zwiększony jeśli pojawią się nowe możliwości, których wcześniej nie zakładałeś?

7. Jaki czas zakładają Twoje plany na osiągnięcie tych celów, do których potrzebujesz pozycjonowania stron www?
Czy zakładasz długoterminową inwestycję? Czy jesteś zainteresowany szybkimi efektami pozycjonowania? Czy jesteś zainteresowany długoterminową współpracą w zakresie pozycjonowania stron?

Nie są to oczywiście wszystkie pytania, wiele innych zagadnień pojawi się przed przygotowaniem indywidualnej oferty i związanej z nią wyceny. To jedyna możliwość pozwalająca dostosować nasze pozycjonowanie do Twoich wymagań. Jeśli wciąż chcesz zadać pytanie „dlaczego?” zwróć uwagę na to, że zawsze wyceniamy pozycjonowanie stron w taki sposób by mieć realne możliwości spełnienia naszych zobowiązań wobec Ciebie i takie wykonanie naszych usług by w znaczący sposób zwiększyć Twoją widoczność w Google, który to serwis stanowi ogromną część całego internetu, a więc rośnie Twój zasięg w całej sieci. By móc zacząć, konieczny jest dobrze skalkulowany budżet – bez niego nie nadążymy za rynkiem, nie wyprzedzimy Twojej konkurencji, nie zainicjujemy takiej ilości procesów marketingowych jaka będzie potrzebna. Właśnie dlatego rzetelna wycena pozycjonowania jest konieczna.

Indywidualna opłata abonamentowa

Nasza oferta pozycjonowania stron internetowych jest ofertą autorską. Oferujemy system rozliczeń abonamentowy za wykonywane przez nas czynności mające na celu zwiększenie pozycji w Google.

Płatności za pozycjonowanie uiszczane są w systemie miesięcznym natomiast raporty z naszej pracy będziesz otrzymywać według następującego schematu:

  • kontakt z Twoim opiekunem - stale
  • raport z pozycji fraz – codzienny
  • raport z widoczności – co miesiąc
  • raport z ruchu na stronie – co miesiąc
  • raport z konwersji, sprzedaży, ilości zapytań – co miesiąc
  • raport ze zrealizowanych zadań – co miesiąc

Opłaty za pozycjonowanie obejmują unikalność naszej wiedzy i doświadczenia, kompleksowe doradztwo w ramach obsługi pozycjonowanych stron, konsultacje, doradztwo w sprawach konwersji, stworzenie i przygotowanie strategii. Zawierają też monitoring procesów czyli planowanie, organizowanie, kontrolę i raportowanie. W cenę wliczamy również analizy i audyty, usuwanie filtrów i kar od Google, optymalizację witryny, rozbudowę i przebudowę stron, link building (pozyskiwanie linków), procesy content marketingu, zastosowanie specjalistycznego oprogramowania dla wsparcia pozycjonowania, prace związane z analityką internetową oraz koszty pracy specjalistów.


Raporty z dziennych pozycji


Pozycjonowanie raport pozycji
Wykonując skuteczne pozycjonowanie udostępniamy dostęp do raportów z dziennych pozycji strony klienta na wybrane frazy.

Dekalog pozycjonowania, czyli co trzeba wiedzieć inwestując w swoją stronę www


Poczesne miejsce w procesie planowania rozwoju firm od kilku lat zajmuje umowa pozycjonowania. Obecność każdego przedsięwzięcia w internecie napotyka ograniczenie jakim jest nadmiar informacji oraz możliwa blokada w dotarciu do odbiorców wywołana przez informacje nierzetelne, czy pozbawione wartości. O ile jakaś witryna internetowa nie należy wyłącznie do rozrywki, kontakt z potencjalnymi klientami, bądź osobami myślącymi podobnie jest traktowany serio a interakcje w sieci nie zostają pozostawione przypadkowi, należy pomyśleć o pozycjonowaniu – najlepszym sposobie przebicia się przez szum informacyjny. Pozycjonowania można dokonywać samodzielnie, chociaż przy poważnych przedsięwzięciach może nie być czasu, by zajmować się tym procesem w tak szerokim zakresie jaki jest konieczny do minimum efektów. Można je też powierzyć specjalistom w tej dziedzinie. I tu trzeba się zastanowić nad wyborem. Jeśli jedynym kryterium będzie cena – zachodzi bardzo duże prawdopodobieństwo, że umowa pozycjonowania przyniesie straty. Co się liczy poza środkami, jakie inwestujemy w dostarczenie naszej strony www wybranym odbiorcom? Warto znać dziesięć istotnych biznesowo punktów według których dokonuje się selekcji agencji SEO.

Brak responsywności źle wpływa na pozycjonowanie

Patrząc z innej strony można stwierdzić, że każdy rynek boryka się z pewnym problemem – bardziej społecznym, niż ekonomicznym. Mianowicie, czymś powszechnie zaniedbywanym jest edukacja klienta. Przede wszystkim przez firmy które próbują osiągnąć szybki zysk małym kosztem.Takie podmioty nie tylko psują swoją postawą rynek ale też dokonują nie przeliczalnych na żadne pieniądze szkód społecznych, przyzwyczajając ludzi do korzystania z miernych usług i masy towarowej wątpliwej jakości. Warto zaradzić temu zawczasu, dlatego szykując się do edukowania na temat własnej działalności samemu trzeba nauczyć się zwracać uwagę na następujące, opisane poniżej kwestie:

Po pierwsze: Liczy się dobór fraz

Przed zleceniem pozycjonowania fachowcom, na pierwszym miejscu w rozważaniach o pozycjonowaniu powinien zajmować dobór prawidłowych fraz - adekwatnych zarówno do Twojej internetowej prezentacji jak i do potrzeb, i wyobrażeń klientów. Tylko takie frazy mogą pomóc w realizacji Twoich biznesowych celów – krótko- i długoterminowych. Dobór nie dokonuje się jednak w oparciu o wrażenia, czy pragnienia; powinien być wzmocniony uczciwą i wiarygodną analizą. Najlepiej jeśli zostaną w niej wykorzystane statystyki Google Analytics a analiza obejmie badanie i interpretację procesów w branży i u konkurencji. Nie bez znaczenia będzie też kampania linków sponsorowanych, ponieważ po połączeniu ze statystykami Google Analytics także ona pozwoli na lepszy dobór fraz. Dlatego zwróć uwagę i odnotuj jako czynnik pozytywny to, że agencja SEO pyta o Twoje cele biznesowe i Twój biznes, prosi o dane z Google Analitics i Google Adwords i na podstawie solidnych danych dobiera frazy. Patrząc z drugiej strony, narzucanie fraz bez rzetelnej analizy (i bez wyjaśnienia, dlaczego akurat te), sugestie fraz które zupełnie nie pasują do Twojej działalności oraz brak pytań o cele jakie chcesz osiągnąć powinny wzbudzić Twój niepokój.

Po drugie: Optymalizacja strony (jeśli konieczna) oraz audyt SEO

Prostą konsekwencją konieczności odpowiedniego doboru fraz jest wykonanie audytu SEO witryny internetowej, którą będziemy dla Ciebie pozycjonować. Takie sprawozdanie da odpowiedź na pytanie o to, które elementy witryny internetowej wymagają poprawienia dla pozytywnego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania. Trochę wiedzy możesz zaczerpnąć czytając wpis na naszym blogu, którego tematem są Pozycje 1-3 w Google. Optymalizacji strony bądź serwisu należałoby dokonać według zasad zalecanych przez Google. Są to jednak tylko podstawowe reguły a zagadnienie, którym się zajmujemy ma znacznie szerszy zakres, dlatego do zadbania o ten element potrzebna jest doświadczona agencja SEO. I teraz uwaga: niektóre agencje nazywają audytem badanie miejsca w rankingu Alexa, czy takiego elementu jak „pagerank”. Ale wiedza jaką daje takie akurat badanie, nie daje niczego poza frajdą, że się ją ma. Wskaźnik „pagerank” nie ma większego wpływu na pozycję w wyszukiwarce, dlatego jego prezentacja w raporcie SEO raczej mija się z celem. Druga kwestia, na którą warto być uczulonym to fakt, że napisanie porządnego audytu zajmuje od kilku do kilkudziesięciu godzin pracy. Nikt nie pozwala sobie na taką inwestycję swojego czasu – najważniejszego i niestety nieodnawialnego kapitału – przed podpisaniem umowy pozycjonowania. Jeśli otrzymujesz audyt przed rozpoczęciem kooperacji, przyjrzyj się dokładnie jego zawartości. Możesz paść ofiarą oszustwa akceptując zestawienie danych przygotowane przez zestaw ogólnodostępnych skryptów zbierających ogólnodostępne dane, typu np. „pagerank”. Natomiast po dokonaniu rzetelnego audytu może się okazać, ze konieczna jest optymalizacja strony według zaleceń, które wynikają z raportu.

Dobrze, jeśli agencja SEO może pomóc w optymalizacji ale zwykle lepiej jest zwrócić się z taką sprawą do twórcy serwisu, na przykład by nie stracić gwarancji. A jeśli agencja SEO jest jednocześnie twórcą Twojej strony www, to bardzo możliwe, że współpracujesz właśnie z nami, z General Informatics. Wracając jednak do tematu, dobrze będzie jeśli zwrócisz uwagę czy agencja określa jakie elementy bada w ramach audytu SEO. Profesjonaliści na ogół podsyłają przykład takiego raportu, czy chociażby spis elementów badanych. Pomoc w optymalizacji Twojej witryny to również jeden z tych pozytywnych elementów, które świadczą o tym, że rozmawiasz ze specjalistami. I skoro jesteśmy przy pozytywach, pamiętaj by do negatywów zaliczyć brak audytu, tudzież wykonywanie go wyłącznie na życzenie oraz raportowanie elementów nieistotnych i wykonanie audytu przed rozpoczęciem współpracy.

Po trzecie: Meldunki z poszczególnych etapów procesu

Skoro inwestujesz w swój serwis internetowy, masz prawo wiedzieć co robi agencja w sprawie Twojej witryny. Dlatego w naszej branży utarło się, że do elementów usługi pozycjonowania zalicza się comiesięczny raport z pracy. Treścią doniesień powinny być nie tylko wykonane w danym miesiącu działanie, ale też sugestie co warto poprawić, informacje o pozyskanych linkach oraz ważne z perspektywy biznesowej ruch generowany z wyników naturalnych albo wyniki konwersji. Jeśli raport comiesięczny pojawia się wyłącznie na życzenie klienta, nie jest to coś co można by zaliczyć agencji SEO na plus.

Po czwarte: Umowa długoterminowa

Możesz mieć wrażenie, że proces którym zarządzasz nie jest sprintem, a maratonem ale długoterminowa współpraca niekoniecznie oznacza długoterminową umowę. Co z tego, że przez pierwsze sześć miesięcy będziesz płacić złotówkę za miesiąc, skoro praca nie przyniesie wymiernych korzyści a cała umowa ma obejmować 24 miesiące z półrocznym okresem wypowiedzenia? Agencja SEO powinna jasno określić warunki rozwiązania umowy i zastosować taką, której długość będzie dostosowana do Twoich oczekiwań. Umowa długoterminowa bez możliwości wcześniejszego wypowiedzenia to zwykłe wiązanie klienta.

Po piąte: Umowa w sprawie kar

Współpraca w ramach umowy pozycjonowania powinna być zabezpieczona z obu stron, nie tylko od strony agencji SEO. Warto więc zwrócić uwagę na kary umowne i na sytuacje w jakich mają zastosowanie. Logiczne, że trzeba się wystrzegać umów, w których wypowiedzenie pomimo niewykonania pracy przez agencję skutkuje karą dla właściciela pozycjonowanego serwisu. Z drugiej strony trzeba też pamiętać, że agencja już na początku kooperacji inwestuje zarówno pieniądze jak i swój czas, musi się więc również jakoś zabezpieczyć. Umowa powinna być prosta i zrozumiała dla klienta i sprawiedliwie zabezpieczać obie strony kontraktu. Brak możliwości rozwiązania umowy z powodu braku efektów, czy nie uzasadnione kary finansowe to raczej przesłanka do jej odrzucenia.

Po szóste: Zmiana fraz w trakcie współpracy

Usługa jaką jest pozycjonowanie przynosi korzyści w sposób długoterminowy. To prawda, że w kampanii Adwords można od razu pojawić się pod podaną frazą, jednak przypadku pozycjonowania, z najtrudniejszymi frazami pracuje się miesiącami. Zdarzają się sytuacje, że frazy nie zostały dobrane wystarczająco odpowiednio. Wtedy zmiana fraz, albo rezygnacja z ich części staje się koniecznością. Mogą się też zmienić Twoje cele biznesowe, co pociąga za sobą takie same konsekwencje. Dlatego zwróć uwagę na ten aspekt umowy z agencją i zabezpiecz sobie możliwości zmian. Traktowanie zmiany fraz jak wypowiedzenia umowy i narzucanie w związku z tym kar finansowych bardzo źle świadczy o profesjonalizmie danej agencji.

Zwiększ przychody efektem pozycjonowania.

Po siódme: Relacja z ludźmi

Żadna firma nie jest jakiś abstrakcyjnym bytem manifestującym się wyłącznie głosem w słuchawce telefonu i słowami w mailach, działającym w sposób niewidzialny i nieuchwytny. Firma to ludzie, którzy w niej pracują. Warto więc, byś wiedział z kim będziesz pracować – zwłaszcza, że współpraca z agencją SEO to co najmniej kilka miesięcy. Powinieneś dowiedzieć się, czy będziesz mieć kontakt z osobą odpowiedzialną za pozycjonowanie, kto w firmie odpowiada za poszczególne etapy procesu – na przykład czy za optymalizację witryny www odpowiada programista, czy może grafik? Zwróć uwagę na zakładkę „o nas” na homepagu agencji, powinny być tam informacje od ilu lat firma działa na rynku, gdzie jest siedziba agencji, kim są osoby zatrudnione. Być może warto będzie zajrzeć do biura, pracownicy agencji SEO nie powinni unikać spotkań w siedzibie swojej firmy. Możesz mieć oczywiście do czynienia z freelancerami, pracującymi w domu ale w takim wypadku zrób rozeznanie, czy dany specjalista jest rozpoznawany w branży i czy możesz mieć do niego zaufanie, w końcu Twój projekt firmowany Twoją stroną internetową to część Twojego życia. Kontakt z osobami odpowiedzialnymi za pracę przy Twoim projekcie powinien być nie tylko możliwy, ale i wskazany.

Po ósme: Referencje

W zakładce „nasi klienci” zatytułowanej też często „referencje” bardzo często można znaleźć logotypy znanych i rozpoznawalnych firm. Zainteresuj się z kim poza Tobą pracują Twoi potencjalni kontrahenci i spróbuj sprawdzić, czy rzeczywiście coś dla nich robią, lub robili. Niektóre agencje samo wysłanie swojej oferty do międzynarodowej korporacji traktują jako nawiązanie współpracy, które usprawiedliwia umieszczenie czyjegoś logo w referencjach. Na stronach profesjonalnych agencji oprócz logotypów powinny znajdować się dokładniejsze informacje wskazujące na efekty kooperacji – linki do stworzonych witryn, opisy współpracy, przykłady wykonanych projektów. Referencje, które można zweryfikować dobrze świadczą o agencji. Podobnie jak sukcesy, ale bez podawania warunków współpracy.

Po dziewiąte: Co się stanie z Twoją witryną po zakończeniu współpracy?

Pozycjonowanie nie kończy się na audycie i optymalizacji. Należy do niego również pozyskiwanie linków do Twojej strony - linków wartościowych z punktu widzenia Twojego projektu i Twoich celów. Jakie linki można uznać za wartościowe? Przede wszystkim te, które pochodzą ze stron cieszących się zaufaniem i mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny. Na pewno nie należą do nich linki z automatycznie dodawanych wpisów w katalogach stron, ani automatycznie generowane tymczasowe linki. Tym co jest dla Ciebie istotne to jak największa ilość wartościowych linków, które pozostaną na Twojej stronie www po zakończeniu współpracy z agencją SEO. Niektóre linki mogą się zdezaktualizować, albo zostać usunięte. Część linków opłaconych przez agencję, również może przestać się pojawiać. Chodzi jednak o to, by po zakończeniu współpracy linki nie zniknęły ze strony w sposób totalny i całościowy, czyli by współpraca trwała jeszcze po jej zakończeniu. „Wyparowanie” wszystkich linków może mieć dla Twojego serwisu przykre konsekwencje – filtr, albo spadki pozycji. Należałoby też zabezpieczyć możliwość usunięcia linków, które z biegiem czasu mogłyby mieć negatywny wpływ na pozycję serwisu. Istnieje narzędzie do zgłaszania „złych linków” prowadzących do Twojej strony udostępnione przez Google – to „Disavow tool” ale efekt zgłoszenia jest wysoce niepewny. Lepiej poruszyć kwestię linków w rozmowach z agencją – zapytać o ich źródło, ustalić co dzieje się z linkami po zakończeniu współpracy. Stałe linki ze źródeł wysokiej jakości i pozostawienie ich po zakończeniu współpracy to kolejny argument przemawiający za umową pozycjonowania. Brak jasnego określenia losu wyników pozycjonowania po zakończeniu współpracy to kolejny element wymagający zastanowienia.

Po dziesiąte: Cennik i model rozliczenia

W świetle powyższych dziewięciu punktów bardzo jasno widać dlaczego cena nie jest najważniejszym elementem, na który należy zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO. Nie oznacza to również, że należy wybrać rozwiązanie najdroższe.

Aktualizacje algorytmu Google mają konsekwencję w postaci coraz czystszych reguł gry i czytelniejszych zasad pozycjonowania, ale pociągają za sobą znacznie większe nakłady finansowe. Ryzykiem należy umiejętnie zarządzać, dlatego lepiej odpuścić sobie mało elastyczne podejście do rozliczenia i sztywne cenniki. Dobrą agencję cechuje zastosowanie różnych modeli rozliczeniowych i oparcie ich o cele biznesowe, czyli uzależnienie od efektów. Dla przykładu przytoczymy zasady rozliczeń, jakimi sami się kierujemy. Nasz cennik działa zgodnie z przytoczonymi powyżej punktami i według pewnego sprawdzonego modelu, a mianowicie cena pozycjonowania zależy od fraz kluczowych. Im bardziej konkurencyjne będą te frazy, tym cena będzie wyższa. Ilość fraz kluczowych jakie pozycjonujemy jest nielimitowana i pozycjonujemy cały serwis a nie kilka wybranych fraz. Tym na czym się koncentrujemy jest zwiększanie ilości fraz w widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google (top3/top10), ruch na Twojej stronie oraz sprzedaż, ilość zapytań i konwersji. Zwykle nasze wyceny zamykają się w widełkach od 500 do 3500 zł netto, ale w przypadku wyjątkowo trudnych branż należy brać pod uwagę wyceny spoza widełek. Rozliczamy się w modelu abonamentowym, a umowy z nami są na czas... nieokreślony.

Takie zasady działania cennika jak podane powyżej jeszcze nie wyczerpują tematu ceny pozycjonowania. Najważniejsze by mieć świadomość, że pozycjonowanie witryn to usługa kompleksowa, która jest uzależniona od ogromnej ilości zmiennych – skonstruowanie takiego cennika, z którego mógłbyś teraz odczytać ile powinieneś zainwestować w pozycjonowanie swojego serwisu, żeby osiągnąć swoje cele jest po prostu niemożliwe. Pierwszym krokiem jest określenie stopnia trudności z przebiciem się przez rynek, dlatego do zaproponowania ceny potrzebujemy zapoznania z Twoim biznesem i jego specyfiką. Dopiero wtedy można myśleć o wycenie. Im więcej dowiemy się podczas rozmów z Tobą, tym lepiej zrozumiemy Twoje cele. Dopiero tak może powstać oferta odpowiadającą Twoim indywidualnym potrzebom.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń, napisz e-mail, umów się w naszym biurze na pyszną kawę!

Odpowiedzi na zapytania elektroniczne udzielamy w przeciągu 24h