Sześć złotych zasad tworzenia strony internetowej

blog banner 2

Czym jest dobry projekt strony internetowej?
Sześć złotych zasad.

Tworząc strony internetowe, inwestując w nie czas i pieniądze powinniśmy skupić się na dobrym projekcie. Przygotowanie słabego projektu kosztuje firmy znacznie więcej niż jednorazowa inwestycja przekładająca się na powodzenie całego projektu. Dlatego też zebraliśmy w tym celu osiem podstawowych zaleceń. Ich przestrzeganie jest kluczem do udanego tworzenia stron internetowych, które będą przynosić jak największe zyski.

1. Ustalamy cel, do którego zmierzamy!
Bezdyskusyjnie jest to podstawowy aspekt jakiegokolwiek biznesu. W prawdzie codziennie powstają strony, które są projektowane bez pomysłu oraz obranego celu. Musimy wiedzieć co zamierzamy osiągnąć przez nasz projekt i w jaki sposób strona internetowa może pomóc w realizowaniu naszych celów.

Najczęściej tworzymy strony w celu:

  • Zmniejszania kosztów obsługi klienta
  • W zdobywaniu klientów i partnerów biznesowych
  • Zwiększenia sprzedaży
  • Przedstawienia godnego poważania wizerunku firmy po przez Internet

2. Poznajemy naszych klientów!
Musimy wiedzieć dla kogo nasza witryna jest przeznaczona. Brak określenia grupy docelowej sprawia, że wzrasta współczynnik odrzuceń na naszej stronie. Strony powinny być projektowane pod kątem odbiorców. Obecnie jedynie nieliczne firmy starają się przewidywać potrzeby swoich klientów. Musimy wiedzieć dlaczego ludzie odwiedzają naszą stronę www, oraz co chcą na niej osiągnąć. To wymaga spojrzenia na naszą witrynę od strony użytkownika, co bywa trudne.

3. Używamy statystyk stron www
Dostęp do takich informacji jak ilość odwiedzin naszej witryny, długość wizyt oraz stopień odrzucenia pozwala stale analizować i udoskonalać nasz biznes w Internecie. Zalecamy używanie statystyk Google Analitycs, które są darmowe oraz mają szeroki zakres narzędzi do śledzenia ruchu na naszej stronie.

4. Walkę z konkurencją rozgrywamy strategicznie!
Czym się róźnią cele od strategii? Cel mówi nam co chcemy osiągnąć, natomiast strategie jak zamierzamy to zrobić. Strategia to przemyślana droga na uzyskanie jednego bądź wielu celów. Strategię powinniśmy rozplanować bardzo sumiennie, by określić kiedy możemy osiągnąć wybrane cele. Zalecamy dokonać wszelkich starań analizując i badając rynek , co pozytywnie wpłynie na efekty naszych poczynań.

Niestety nie można omówić ogólnej strategii dla każdej z witryn, ze względu na bardzo zróżnicowany typ biznesu w Internecie. Posłużymy się przykładem.

Obieramy cel by zwiększyć ilość naszych klientów o 15% w przeciągu najbliższych 4 miesięcy.
Strategia:

  • Dokonać optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, co poprawi naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
  • Dowiedzieć się czego szukają internauci na naszej witrynie oraz przebudować treść by była przyjazna dla użytkowników.

5. Odwiedziny to nie wszystko
Ciągły wyścig szczurów w walce o wyższe pozycje w wyszukiwarkach oraz większą liczbę odwiedzin sprawia, że pogubiono się w ważnymi priorytetami. Twórcy stron zapominają jak ważna jest stopa konwersji oraz nie robią nic w kierunku jej poprawienia. Dokładna analiza pod kątem rentowności strony to wydatek jednorazowy, zaś pozycjonowanie i reklama każdego miesiąca generują gigantyczne koszty.

6. Zakończony projekt?
O witrynach internetowych nigdy nie można powiedzieć, że zostały zakończone. Technologia ciągle idzie do przodu, oferta konkurencji ulega zmianie, a wraz z czasem ulegają także oczekiwania naszych użytkowników. Witrynę trzeba stale aktualizować, dbać o nią oraz o jej pozycję w wyszukiwarkach. Sumiennie budowana strona potrafi przynieść plony dopiero po paru latach, dlatego złotą cechą jest wytrwałość oraz optymistyczne podejście do projektu.

Artykuł okazał się pomocny? Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *